Ronnie Overgoor - Dagvoorzitter

Sprekers
Spreekt tijdens:
Opening door dagvoorzitter
Ronnie was eind vorige eeuw, als directeur van een van de grootste internet bureaus van Nederland, integraal onderdeel van de internet hype. Sinds 2004 is Ronnie actief als dagvoorzitter, spreker en presentator. Daarnaast is hij initiatiefnemer van het online televisiestation 7 Ditches TV (www.7ditches.tv).
Ronnie staat meer dan 100 keer per jaar op podia en in studio's in binnen- en buitenland als tv presentator, dagvoorzitter en spreker voor vele bedrijven en ondernemers.
Hij is scherp, energiek en vol humor. Als spreker ontkracht Ronnie graag alle misverstanden die, zeker bij veel ondernemers, over online succes en sociale netwerken bestaan.

Ronnie is genomineerd dagvoorzitter van het jaar en online mediaman van het jaar. Ook is hij sinds drie jaar opgenomen in DeMedia100, de lijst van 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media

Jasper Admiraal | Initiative Tomorrow

Sprekers
Director Business Development bij Initiative Tomorrow, de creatieve hub van Initiative. Verantwoordelijk voor de creatieve oplossingen, productie en de ontwikkeling van Initiative Tomorrow. Creëert samen met een team van creatieve & commerciële geesten nieuwe kansen voor merken en organisaties. Altijd gedreven om het net even anders te doen. Met Zuivelhoeve en Sanoma een case ontwikkeld waarin het verhaal achter Zuivelhoeve op een bijzondere manier verteld wordt.

Dolly van den Akker | MPG.

Sprekers
Dolly van den Akker is sinds oktober 2015 Business directeur MPG. NL. In de afgelopen decennia is zij onder andere werkzaam geweest als uitgever en als director B2B Marketing and Communications bij Sanoma Media, als Communicatie & klantrelaties Manager bij McDonald's Nederland en als Group manager bij Hill & Knowlton. In deze rol werkte zij voor klanten als Nutricia, DA Drogisterijen, Danone. Vanaf 2011 was Dolly ook bestuurslid van SIRE, Stichting Ideële Reclame en bij Care for Kosovo Kids. Dit jaar stormde zij de MediaTop100 voor mediaprofessionals binnen op nummer 50.

Lees meer

Jos van den Bergh | Renault Nederland N.V.

Sprekers
Spreekt tijdens:
Paneldiscussie
Jos van den Bergh (17 mei 1973) bekleedt sinds maart 2008 de functie van Manager Marketing Communication bij Renault Nederland is in die hoedanigheid verantwoordelijk voor alle reclamecampagnes, de digital activiteiten, de social media kanalen en media-inkoop van de merken Renault en Dacia. Hij leidt een 360 graden marketingcommunicatieafdeling en stuurt tevens de reclame- en mediabureaus van Renault aan. In de afgelopen jaren zette Renault onder zijn leiding een bewuste verandering van een redelijk traditioneel naar een new media focused mediabeleid in. Voorbeelden daarvan zijn de consistente aanwezigheid van Renault op YouTube met daarbij ook de twee wekelijkse YouTube serie ‘Renault Life’, structurele 360 graden branded content samenwerkingen met de grote mediapartijen in Nederland en structurele implementatie van datamanagement als onderdeel van de marketingcommunicatiestrategie.

Lees meer

Mirjam Brinks | Telegraaf Media Groep

Sprekers
Spreekt tijdens:
TMG

Mirjam Brinks is ruim een jaar (Creative) Director bij TMG Natives. Daarvoor werkte zij onder meer voor contentmarketingbureau Scripta Communicatie en op verschillende redacties van TMG. Mirjam heeft een journalistieke achtergrond en combineert die met een uitstekend gevoel voor marketing. Daardoor is ze in staat verbindingen te maken tussen commercie en journalistiek. Mirjam denkt mee met zowel klanten als redacties om te komen tot content met inhoud en waarde, waar zowel consumenten als commerciële partijen als redacties blij mee zijn.

Lees meer

Gijsbrecht Brouwer

Sprekers
Spreekt tijdens:
Paneldiscussie
Gijsbregt Brouwer is een veel gevraagd internationaal spreker en trendwatcher op het gebied van sport en food. Hij is dé expert op het gebied van sport, food en media.
In 2010 heeft Gijsbregt de sportmarketing blog voor Nederland opgericht: Sportnext.nl. In 2014 lanceerde hij De Buik en in 2015 Livescope. Gijsbregt won meerdere vakprijzen en werd in december 2010 uitgeroepen tot Online Mediaman van het jaar.
Vanuit zijn bedrijf Týrsday, begeleidt hij atleten, artiesten en merken met het online delen van hun avonturen en het verwerven van inkomsten via het internet. Hiervoor ontwikkelde hij samen met Mathys van Abbe diverse modellen voor het bereiken en betrekken van mensen online, waarbij echtheid en vertrouwen voorop staan.
Ook ontwikkelde Gijsbregt innovatieve projecten voor TVM, Unilever, Rabobank, Delta Lloyd, EY, AD, Sanoma, KNVB, UEFA, NOC*NSF en de marathon van Rotterdam. Hij coacht eveneens startups in de sport- en foodwereld.

Lees meer

Willem Albert Bol | de Persgroep Nederland

Sprekers

Willem-Albert Bol begon zijn carrière in 1998 aan de media zijde bij VNU/ Sanoma. Daar was hij onder andere B-to-B marketeer voor de mannenbladen. Later ging hij naar bureauzijde bij TBWA\, waar hij Connections Director was. Vervolgens werkte hij ruim 6 jaar aan adverteerders zijde, als de mediamanager van Vodafone. Sinds 2014 is hij terug in de media, waar hij werkt bij de Persgroep Nederland. Momenteel is hij daar Creative Director en leidt het MediaLab. Deze afdeling begeleidt klanten bij speciale samenwerkingen en maatwerk oplossingen. Naast zijn baan is hij zeer actief voor het communicatie vak. Hij is o.a. veelgevraagd spreker, columnist, bestuurslid (GVR/ IAB/ MWG) en lid van vakjury’s (EFFIE, AMMA, Sponsorring, SAN).

Lees meer

Maureen Baas | Nespresso

Sprekers
Maureen is circa 20 jaar werkzaam in marketing en heeft een passie voor media, communicatie en duurzaamheid. Ze heeft in verschillende lokale en internationale marketingfuncties gewerkt bij Colgate-Palmolive, L'Oréal en Philips. Sinds 2012 is Maureen marketing directeur en MT-lid bij Nespresso Nederland waar ze de verantwoordelijkheid heeft voor B2C en B2B-marketing, inclusief CRM, channel marketing, communicatie en insights. In Nederland heeft ze een geheel nieuw marketingteam opgebouwd en op basis van lokale insights een strategie en meerjarenplan ontwikkeld om het sterke lifestyle merk meer multidimensionaal te laden. Maureen staat in de Top 100 beste marketeers 2016 en is lid van de SAN jury voor FMCG.

Djémilah Dalhuisen | ING

Sprekers
Spreekt tijdens:
ING als Content Brand
Djémilah Dalhuisen is gek op verandering en continu op zoek naar mogelijkheden om het merk ING op een vernieuwende manier onder de aandacht te brengen.

Vanuit het media & content team verbindt zij branding en performance doelstellingen binnen ING, en helpt ze om voor de verschillende fases van iedere customer journey relevante content te ontwikkelen.

De belangrijkste uitdaging is hoe ze met haar team alle customer journey experts binnen ING kan helpen om alle touchpoints (paid, owned en earned) in elke journey op te laten tellen tot een totale ING merkbeleving.

Thierry van Engelen | Universal Musis Group & Brands

Sprekers
Spreekt tijdens:
Brands Finding Fans
Thierry van Engelen, Director New Business.
Thierry is in verschillende functies al 16 jaar actief in de muziekindustrie. In alle functies hebben de ontwikkeling van de digitale muziekmarkt, online en new business centraal gestaan.

Binnen Universal Music is Thierry o.a. verantwoordelijk voor de afdeling Universal Music Group & Brands. UMG&B is het bureau binnen Universal Music dat gespecialiseerd is in het opzetten van campagnes en strategische samenwerkingen waarin muziek en/of artiesten een centrale rol spelen. Onze werkwijze noemen wij, Brands Finding Fans. Wat zijn de voordelen wanneer je als merk op een natuurlijke en logische manier onderdeel uitmaakt van de muziekbeleving van een fan? Kun je klanten fan maken van je merk?

Eefje Gubbens | BrandDeli

Sprekers

Eefje Gubbens is accountmanager in het Brand Partnerships team van BrandDeli. Het BrandDeli Brand Partnerships team levert tailormade oplossingen in zowel programma als commerciële zendtijd om de doelstellingen van de adverteerder te behalen.

Lees meer

Martijn Jaartsveld | Havas Media

Sprekers
Martijn Jaartsveld is Communications Director bij Havas Media en verantwoordelijk voor klanten als Toyota, Thalys en Vueling.
Hij werkte 10 jaar in diverse accountfuncties bij reclamebureaus als McCann-Erickson en Ogilvy&Mather. Daarna stapte hij over naar klantzijde om 10 jaar te werken in Marketing Communicatie- en Brand Manager functies voor Postbank, ING en T-Mobile.
Gebruikt nu deze ervaring om vanuit media-perspectief het verschil te maken bij Havas Media: het bureau dat zich specialiseert in data en content.

Motto van de dag: Content is King, but context is God.

Tom Kniesmeijer

Sprekers
Tom Kniesmeijer is toekomstpsycholoog. Hij helpt bedrijven om de eigen identiteit effectief te manifesteren binnen de context van een veranderende markt en samenleving. Dat doet hij door middel van lezingen, workshops, strategisch advies en tekstbijdragen.

Tom werkte als gesprekstrainer en vervolgens 20 jaar strateeg bij reclamebureaus als FHV/BBDO, TBWA en PPGH/JWT. Daarnaast was hij drie jaar lid van het VEA bestuur en oprichter van de innovatiedenktank Re:set.

In 2006 begon hij zijn consultancy TKS. Tom is veelgevraagd spreker op het gebied van trends en de initiator van de jaarlijkse TrendRede (11 januari 2017 presenteert hij de zevende versie). Er verschenen twee boeken van zijn hand: De Seizoenen van de Tijdgeest, 2009 en Het Matje. Zingevingsfitness, 2011. Op dit moment werkt hij aan zijn derde boek, een roman.

Dave Kroon | Sanoma|SBS

Sprekers
Spreekt tijdens:
Gone in 60 seconds
Directeur Media Solutions en al ruim tien jaar werkzaam in verschillende salesfuncties binnen SBS.
In zijn huidige rol verantwoordelijk voor de meest effectieve crossmediale (data) oplossingen voor de business partners van Sanoma|SBS. Daarbij wordt altijd gebruik gemaakt van het zeer brede aanbod van Sanoma|SBS merken als de aanwezige specialistische kennis binnen de organisatie.

Remco van Leen | SBS Broadcasting

Sprekers
Spreekt tijdens:
Gone in 60 seconds
Directeur Content @ SBS Broadcasting

Joris Mathon | Universal Music Group & Brands

Sprekers
Spreekt tijdens:
Brands Finding Fans

34 jaar. Sinds maart 2016 is Joris Brand Partnership Manager bij Universal Music Group & Brands. Van 2007 tot 2015 heeft Joris diverse sales en marketing rollen bekleed bij Red Bull in zowel Nederland als China.

Lees meer

Chantall Olthoff | WE Fashion

Sprekers
Chantall Olthoff is sinds 2,5 jaar Marketing Directeur bij WE Fashion. Zij is een consumentgerichte marketeer die buiten de gebaande paden durft te treden. Chantall heeft meer dan 10 jaar ervaring aan klant- en bureauzijde. Haar grote passie voor merken ontwikkelde zij o.a. bij GE Money Bank Zwitserland, Coca-Cola, Publicis en Nederlandse Staatsloterij.

Carlijn Postma | The Post

Sprekers
Carlijn Postma is schrijver, spreker en grondlegger van de methodiek ‘mediadenken’ om contentmarketing toe te passen in de praktijk. Ze is eigenaar van The Post, een fullservice contentmarketingbureau, voor strategie, creatie en publicatie. Daar past ze de methodiek mediadenken toe in de praktijk, en dat werkt. Multinationals én mkb lopen ermee weg. Ze is auteur van drie boeken: ‘Zakelijk twitteren voor beginners’ (2010), ’Ik.nl’ (2011) en ‘Contentmarketing in 60 minuten’ (2014). In 2014 is ze op plaats 27 in de internationale lijst van 200 meest invloedrijke personen op het gebied van contentmarketing terechtgekomen. Haar drijfveer: een waardevolle bijdrage leveren aan de ontwikkeling van het vakgebied contentmarketing.

Nadine Ridder

Sprekers
Spreekt tijdens:
Paneldiscussie
Nadine Ridder is geen traditionele strateeg: ze is zeer gepassioneerd over de mogelijkheden en uitdagingen die de tijd waarin we leven kenmerken en door haar ervaring bij VICE een ware Millennials Expert. Haar missie: merken, organisaties en mensen helpen future proof te worden. Ze heeft een bewust veelzijdig CV met ervaring bij adverteerders, bureaus en uitgevers en is sinds vorig jaar werkzaam als freelance strateeg voor verschillende opdrachtgevers. Ze publiceert haar ongezouten mening iedere 2 weken op emerce.com.

Danielle Snoeij | Tele2

Sprekers
Danielle Snoeij is verantwoordelijk voor alle merk- & merkstrategie gerelateerde activiteiten van Tele2 Nederland. Met als een van de belangrijkste pijlers de Branded content & Social strategie. Hiermee is zij een van de drijvende krachten achter de succesvolle herpositionering van Tele2.

Binnen de spraakmakende campagne ‘Niet omdat het moet, maar omdat het kan’ heeft zij Branded content een belangrijk onderdeel van de communicatiestrategie gemaakt. Door te durven acteren op onbekend terrein, maar met een strakke regie, heeft Branded content positief bijgedragen tot het veranderen van het imago. Tele2 doet dingen graag op haar eigen onderscheidende manier waardoor het merk boven het maaiveld uitstijgt. Hiermee is Tele2 relevant en uniek binnen de telecom branche.

Michiel van der Valk | Talpa Radio

Sprekers

Michiel van der Valk is sinds 2 jaar medeverantwoordelijk voor de creatieve concepten binnen Talpa Radio, als Creative Manager.
De Johan Cruyff University is de basis geweest voor zijn maatschappelijke carrière, met een verleden bij het sportmarketing bureau Players United, het duurzame modemerk Mud Jeans en de ervaring als creatieve marketeer voor o.a. Philips, Puma, Disney en Vodafone.
Niet alleen adverteerders – zoals Toyota - maar ook de eigen programma’s en events van Talpa Radio kunnen rekenen op strategische concepten uit zijn koker.

Lees meer

Sven Vening | Achtung!

Sprekers

Sven Vening is Business Director bij Achtung! In z'n rol altijd opzoek om creatie en media samen te laten excelleren.

Achtung!: CREATIVE AGENCY FOR THE DIGITAL ERA. We create and craft ideas for brands.

Lees meer

Roger Verdurmen | Sanoma Media

Sprekers

Roger Verdurmen is sinds ongeveer 1 jaar Creatief Strateeg bij Sanoma Performance & Branding Sollutions. Na een periode als freelancer die hij gebruikt heeft om eindelijk die master bul in marketing, te behalen. Daarvoor was hij ca. 10 jaar merk- en communicatiestrateeg bij diverse communicatie-adviesbureaus waaronder Ogilvy waar hij een van de gevleugelde uitspraken van David Ogilvy omarmde als zijn motto: If it doesn’t sell, it ain’t creative.

Lees meer

Natalie Verhoeff | Sanoma|SBS

Sprekers
Creatief Strateeg bij Performance en Branding Solutions Sanoma | SBS. Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van titel en kanaal overstijgende strategie en creatie voor adverteerders.
Met een sterke focus op het ontwikkelen en produceren van (online) videocontent. Zo ook voor Zuivelhoeve binnen het cross-mediale merk Libelle.
Voorheen werkzaam als Head of Partnerships bij TV-producent IDTV en in diverse rollen bij reclamebureaus zoals J. Walter Thompson Amsterdam, McCann Erikson en TBWA.

Gijsbregt Vijn | Lemon Scented Tea

Sprekers
Gijsbregt is werkzaam geweest bij Y&R New York en FHV/BBDO. Hij is de founder en managing director van Lemon Scented Tea, een creative agency gespecialiseerd in storytelling. Zij werken onder andere samen met Nuon, Delta Lloyd, Royal Canin, Vodafone, Coca-Cola & InterContinental Hotels Group.

‘Wat wij merken is dat er vaak een gat ontstaat tussen het centrale verhaal van het merk en de vertalingen naar content op met name marketinggebied. We hebben samen met onze klanten een manier gevonden om dit gat te overbruggen”: We noemen dit ‘storylining the brand’. In de sessie vertellen we hoe we dit aanpakken voor onze klanten en hoe je dit kan toepassen op jouw merk.

Frank de Wit | EndemolShine

Sprekers

Head of EndemolShine Beyond Nederland, het digitale netwerk van premium content binnen de EndemolShine Group. Verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling, productie en ontwikkeling van de business unit Beyond. Bij Beyond ligt de focus op het maken van nieuwe bijzondere online content, vaak in nauwe samenwerking met adverteerders en soms ook gebaseerd op een succesvol internationaal format. We pionieren samen met zenders, uitgevers, influencers en consumentenmerken om onder nieuwe business modellen de beste content te maken voor online consumptie.

Lees meer

Harold Zwarts | Voetbal International

Sprekers
Creatief consultant bij Voetbal International. Werkzaam op de afdeling Commercie & Partnerships die verantwoordelijk is voor commerciële samenwerkingen en de creatie, productie en verspreiding van content via alle touchpoints van het bekendste voetbalmedia merk van Nederland. Harold gelooft in de kracht van commercieel relevante content om de voetbalbeleving nog intenser te maken. Waarmee de impact van voetbalpartnerships significant kan toenemen.

Voorheen creatief directeur van sportmarketingbureau Trefpunt. Begon zijn carrière als copywriter bij JWT. Om vervolgens via bureaus als Y&R en TBWA\ diverse functies op het snijvlak van creatie en strategie te vervullen. Heeft sinds zijn verdienstelijk debuut eind jaren negentig op het Lieverdjestoernooi, diverse campagnes gemaakt rondom sport en voetbal in het bijzonder.

Sponsors

  • Talpa Radio
  • BrandDeli
  • Clipit
  • De Persgroep
  • Endemol
  • Lemon Scented Tea
  • MPG Logo
  • RTL Nederland
  • Sanoma/SBS
  • TMG
  • Universal Music Group & Brands
  • Voetbal International

Partners

  • MarketingTribune Content
  • MarketingTribune Media
  • Marketingfacts