Programma

09.00 - 09.30

Ontvangst

09.30 - 09.40

Opening dagvoorzitter: Ronnie Overgoor

09.40 - 10.30

Be The Exception: How to Succeed at a Higher Speed

Jay Acunzo | Unthinkable
In the Information Age, we are surrounded by advice. If we don't have an answer or an idea, we can instantly find someone else's. But now we face a different problem: How can we find clarity among all the noise? What's the best practice that fits our brand specifically? And how can we do anything exceptional in a world full of so much average content? In this fast-paced, inspiring keynote, podcast host and director Jay Acunzo will share stories of brands who questioned the best practice and got better results in their work. In the end, you'll walk away with a simple framework you can use to identify unique traits about your brand, which you can use to make better decisions, faster, and create more original, more successful content.
10.30 - 11.00

Transavia Studio's: Why, how & what?

Erik-Jan Gelink | Transavia
Transavia lanceerde medio 2017 een inhouse content creatie & productie unit, Transavia Studios. Erik-Jan Gelink laat met concrete voorbeelden zien hoe de formats van deze studio toekomstige klantdoelgroepen -zoals op dit moment generatie Z- aan Transavia bindt. Uniek is de inzet van eigen mensen. Transavia gelooft in de bevlogenheid, kundigheid en creativiteit van haar mensen en wil ze de spotlight geven die ze verdienen. Door eigen medewerkers, de meest onderscheidende USP, een extern podium te geven krijgt Transavia een menselijk en echt gezicht. Dat versterkt de kernwaarden van het merk, en moet leiden tot een hogere merkvoorkeur in een distributielandschap voor vliegtickets dat steeds meer fragmenteert.
11.00 - 11.30

Koffie break

Parallelsessies ronde 1

Parallelsessies ronde 2

12.50 - 13.45

Lunch

13.45 - 14.35

Live pitch: Scotch & Soda

Een live pitch voor branded content ontwikkeling: "hoe gaat dat in de praktijk voor Scotch & Soda?"

Parallelsessies ronde 3

14.45 - 15.20

Een kijkje in de keuken van branded content / McDonald's Nederland en de Persgroep

Eunice Koekkoek en Willem Albert Bol
15.20 - 15.50

Break

komala
15.50 - 16.20

Branded content op social media: real time is real money

Komala Mazerant | Hogeschool Rotterdam
Hoe val je op in de enorme verzameling aan content op sociale media? In de strijd om aandacht concurreren merken niet alleen met elkaar, maar ook met de poezenplaatjes, recepten en andere content van gebruikers op social media. Aandacht kopen is één oplossing. Maar hoe verdien je aandacht? Komala Mazerant legt uit hoe inhaken op voor de consument relevante momenten een bewezen strategie is om het organisch bereik te verhogen. Maar wat is nu eigenlijk een inhaker en wat levert het op? Op basis van wetenschappelijke inzichten over effectieve branded content licht zij toe hoe real time social media marketing in de strategie van merken kan worden geïntegreerd.
16.30 - 17.00

Pubquiz

Bram Koster | Evolve
We sluiten de dag af met een heuse pubquiz! Wie verstaat het vak Branded Content? Wie heeft een ongelooflijke reactiesnelheid? En wie gaat naar huis met te gekke prijzen? Onze quizmaster Bram Koster is er klaar voor, jullie ook?
17.00 - 17.10

Afsluiting door dagvoorzitter

17.00 - 18.00

Netwerkborrel