De vrijgegeven presentaties van het Branded Content Event 2025.

12.05 - 12.35 uur Parallelronde 2

Impact met Podcast

In deze presentatie ontdek je hoe podcast advertising werkt, waarom het zo effectief is en hoe merken een loyaal publiek kunnen bereiken. We bespreken best practices, meetbare resultaten en creatieve advertentieformats. Leer hoe je podcasts strategisch inzet voor maximale impact en engagement.

Download

Edwin Koeners| Audiohuis

De psychologie van een duurzame garderobe: Milieu Centraal x Psychologie Magazine

Milieu Centraal lanceerde samen met Psychologie Magazine de online training Mijn Stijl iD. Het doel van deze leermodule: gedragsverandering teweegbrengen bij vrouwen die uit klimaatoverwegingen wel minder kleding wíllen kopen, maar bij wie dat nog niet (voldoende) lukt. Deze samenwerking werd genomineerd voor de Mercur Partnership van het jaar, en genereerde een enorme hoeveelheid free publicity, waaronder aandacht in het NOS Journaal, de Volkskrant en op Radio 1. Ontdek hoe deze bijzondere en succesvolle samenwerking tot stand kwam.

Download

Marloes Zevenhuizen & Silke Rupert | Roularta Media Nederland

De maatschappelijke rol van marktleiders: Waarom Claude en Basic-Fit zingen én praten over mentale gezondheid

Basic-Fit, KPN of Interpolis. We zien het steeds vaker: merken die voor een maatschappelijk thema gaan staan. Een campagne met een boodschap en een impact op de samenleving in een vorm die je van een overheid zou verwachten. Hoe belangrijk is het dat merken dit doen? En hoe heeft Basic-Fit dat op een prijswinnende manier gedaan?

Download

Daan Jongen | Abovo Maxlead & Brigitte Verweij | Basic-Fit

14.30 - 15.00 uur Parallelronde 3

Menselijke magie: waarom influencer marketing niet geautomatiseerd kan worden

Benieuwd waarom wij niet geloven in het automatiseren van influencer campagnes? Wij leggen het je uit aan de hand van drie impactvolle cases. We zijn als branche enthousiast AI aan het omarmen, maar op sommige plekken moeten we dat volgens ons niet willen. Influencer marketing is er daar één van. Met een vleugje menselijke magie in je influencer campagnes zorg je voor échte verbinding en dus impact.

Download

Milan van Vugt & Luka Cappetti | YUNE / Initiative

15.30 - 16.00 uur Parallelronde 4

Van Beats naar Bakken: Hoe Bizzey en Dr. Oetker Mensen Activeerden

Wat gebeurt er als je een onverwachte match maakt tussen een rapper en een bakmerk met een maatschappelijke missie? Dr. Oetker sloeg de handen ineen met Stichting Jarige Job om meer kinderen een verjaardag te geven en vond in Bizzey een verrassend gezicht voor de campagne. Dankzij een slimme crossmediale strategie en authentieke storytelling werd #BakHetVerschil een campagne die niet alleen inspireerde, maar ook mensen activeerde.

Download

Maud Schellekens | Talpa Network & Luca Meij | Essencemediacom