Spreker

John Meulemans

AI & Influencer Marketing Strategist I Keynote Speaker & Podcast host


HIBOU

Over de spreker

John helpt, samen met Aniek Schmal van HIBOU, merken en organisaties met de strategische inzet van data en werken vanuit insights naar influencer marketing, conversational A.I. en social content. Hun award-winning werk geeft hen een enorm trackrecord op dit gebied. Via inspirerende keynotes laten zij zien waar de kansen liggen en hoe deze verzilverd kunnen worden.


Over de sessie

Van Data-Insight naar Digital Human: De level-up voor jouw Content Strategie

In een wereld waar merken vechten om aandacht is luisteren de sleutel tot impact. Hoe vertaal je inzichten uit data en conversaties naar branded content die écht resoneert? En hoe speel je in op de nieuwste innovaties zoals digital humans, om je boodschap te versterken? In deze sessie ontdek je hoe merken met slimme luister strategieën en innovatieve storytelling de markt veroveren. Verwacht naast pakkende cases en een flinke dosis inspiratie een wereldprimeur op het gebied van digital humans.


4 vragen aan John

Wat is de grootste uitdaging voor marketeers in 2025 en waarom?

De grootste uitdaging is om als merk relevant en onderscheidend te zijn of te blijven. Waarde te kunnen toevoegen. Daarom is het in het altijd - en steeds sneller - veranderende medialandschap cruciaal de informatie behoefte en de plek waar de doelgroep zich bevindt scherp te hebben. Je wilt hierop aansluiten en continu in-sync zijn met je doelgroep, zodat je hen écht waardevolle content kan geven en je van de rest van de markt kunt onderscheiden.

Welke rol speelt AI in content toepassingen?

Die rol wordt iedere dag groter. Met name Gen AI kan steeds meer en wordt steeds overtuigender. Wat gisteren niet kon, is vandaag wel mogelijk. De content maker wordt steeds meer een regisseur en kan meer toevertrouwen aan AI. We zijn heel dichtbij het punt dat AI content maakt (tekst, foto, video) waarvan niet meer te onderscheiden is of het nu door mens of machine is ontwikkeld. Die regisseursrol is superbelangrijk, hier kun je als een soort one-man-band-creative dus echt superpowers krijgen en bijna ieder idee realiseren.

Speelt Nederland daarin een voortrekkersrol of komt de inspiratie vooral uit het buitenland?

Er zijn in Nederland aardig wat mensen die dagelijks aan de slag zijn met het nieuwste van het nieuwste. De vraag is echter hoe snel dit allemaal omarmd wordt door de grote merken. Met name daar zien we vaak een snellere adoptie in het buitenland (zowel de V.S. als Azië).

Waarom moet marketingminded Nederland naar het Branded Content Event en dan vooral naar jouw sessie?

In onze sessie laten wij zien hoe je niet alleen relevante content maakt, maar je je tevens kunt onderscheiden van de concurrentie. De keuze van je content en het vinden van het juiste haakje is één en hoe je de content (evt met AI) maakt is twee. We laten zien hoe jij als marketeer hiermee de autoriteit claimt voor jouw merk. Hoe je daarbij storytelling inzet en terug laat komen in alle kanalen. Van traditionele PR tot super innovatieve digital humans.