Spreker

Milan van Vugt

Director Content & Partnerships


Initiative

Over de spreker

Milan is begonnen als influencermarketing specialist, vanuit een geloof in het vertellen van merkverhalen via makers met een organisch bereik. Al snel zag ze de bredere potentie van dit principe en zo belandde ze bij Initiative als director Content en Partnerships Waar ze merken koppelt aan lifestyle titels, nieuwsmedia, radioprogramma’s, VOD platformen of social creators. Het is maar net waar de uitdaging om vraagt!


Over de sessie

Menselijke magie: waarom influencer marketing niet geautomatiseerd kan worden

Benieuwd waarom wij niet geloven in het automatiseren van influencer campagnes? Wij leggen het je uit aan de hand van drie impactvolle cases. We zijn als branche enthousiast AI aan het omarmen, maar op sommige plekken moeten we dat volgens ons niet willen. Influencer marketing is er daar één van. Met een vleugje menselijke magie in je influencer campagnes zorg je voor échte verbinding en dus impact.


4 vragen aan Milan

Wat is de grootste uitdaging voor marketeers in 2025 en waarom?

De grootste uitdaging is om echte, menselijke connecties te behouden in een wereld die steeds meer op data en technologie leunt. Wat kun je nog wel of niet geloven – nieuws, media of creatie – niets is meer wat het lijkt. Authenticiteit moet je als merk blijven bewaken en dat kun je doen door mensen te bereiken met echte mensen. Menselijke merken noemen we dat.

Welke rol speelt AI in contenttoepassingen?

Wij houden van AI, maar op het gebied van content en influencermarketing kan AI de noodzakelijke menselijkheid niet vervangen. Op dit moment is AI fantastisch als het gaat om data te analyseren, trends te ontdekken of snelle ideeën te komen. Het maken van de menselijke verbinding vraagt echter nog steeds om een die menselijke magie. Er zijn nu eenmaal dingen die AI niet kan weten of voorspellen.

Speelt Nederland daarin een voortrekkersrol of komt de inspiratie vooral uit het buitenland?

Ja dat denk ik wel. Zeker als we naar onszelf kijken. We gebruiken diverse systemen om contentproductie en influencer analyses te maken. Gekoppeld aan AI, maar de menselijke redenatie en creatieve invulling vanuit specialisten en makers brengt dat samen. We challengen onze AI-systemen hier natuurlijk regelmatig op en die worden beter, maar zijn tot op heden niet succesvol genoeg.

Waarom moet marketingminded Nederland naar het Branded Content Event en dan vooral naar jouw sessie?

Op het Branded Content Event raak je altijd geïnspireerd en krijg je als adverteerder enorme zin om zelf de handen uit de mouwen te steken. Aanrader dus, maar op eigen risico, haha. Bij onze break out moet je aansluiten als je wil weten hoe jij je menselijke magie kan inzetten als je als merk met influencers werkt. Waarom wij niet geloven in het automatiseren van influencer marketing en hoe wij menselijke magie gebruiken kun je bij ons zien aan de hand van onze prijswinnende cases.