Spreker

Marloes Zevenhuizen

Redactiemanager online


Roularta Media Nederland

Over de spreker

Marloes studeerde psychologie en journalistiek. Bij Psychologie Magazine komen deze twee perfect samen. Als redactiemanager online is zij met haar team verantwoordelijk voor alle online uitingen van Psychologie Magazine, waaronder de Psychologie Academy (online trainingen & masterclasses).


Over de sessie

De psychologie van een duurzame garderobe: Milieu Centraal x Psychologie Magazine

Milieu Centraal lanceerde samen met Psychologie Magazine de online training Mijn Stijl iD. Het doel van deze leermodule: gedragsverandering teweegbrengen bij vrouwen die uit klimaatoverwegingen wel minder kleding wíllen kopen, maar bij wie dat nog niet (voldoende) lukt. Deze samenwerking werd genomineerd voor de Mercur Partnership van het jaar, en genereerde een enorme hoeveelheid free publicity, waaronder aandacht in het NOS Journaal, de Volkskrant en op Radio 1. Ontdek hoe deze bijzondere en succesvolle samenwerking tot stand kwam.


4 vragen aan Marloes

Wat is de grootste uitdaging voor marketeers in 2025 en waarom?

De grootste uitdaging voor marketeers in 2025 is het vinden van de juiste balans tussen technologie en echtheid. AI maakt contentcreatie sneller en efficiënter, maar consumenten prikken door generieke of onpersoonlijke boodschappen heen. Ze verwachten relevante en oprechte communicatie, en dat vraagt om een slimme combinatie van automatisering en menselijke creativiteit.

Welke rol speelt AI in contenttoepassingen?

AI wordt een steeds belangrijker hulpmiddel in contentmarketing. Het helpt bij het maken en verspreiden van content, maar ook bij personalisatie en data-analyse. AI kan teksten genereren, beelden maken en zelfs voorspellen welke content goed zal presteren. Tegelijkertijd blijft de menselijke factor onmisbaar. De kracht zit in de samenwerking tussen technologie en redactionele controle, zodat content niet alleen efficiënt wordt geproduceerd, maar ook echt impact (blijft) maakt.

Speelt Nederland daarin een voortrekkersrol of komt de inspiratie vooral uit het buitenland?

Nederland ontwikkelt zich razendsnel op het gebied van contentmarketing en AI, en we lopen voorop in de discussie over ethiek en contentintegriteit. Tegelijkertijd blijven internationale ontwikkelingen, een belangrijke inspiratiebron. Veel nieuwe technologieën en trends ontstaan daar, maar de kracht van Nederlandse merken en uitgevers liggen in het vertalen en toepassen van deze innovaties op een manier die past bij onze markt.

Waarom moet marketingminded Nederland naar het Branded Content Event en dan vooral naar jouw sessie?

Het Branded Content Event is dé plek om bij te blijven in een snel veranderend vakgebied en je vakgenoten weer te ontmoeten!
Tijdens onze sessie laten we zien hoe je met slimme samenwerkingen en doordachte contentstrategie gedragsverandering kunt stimuleren én media-aandacht kunt genereren.
Voor het eerst hebben wij bij Psychologie Magazine, in samenwerking met Milieu Centraal, een onlinetraining ontwikkeld: Mijn Stijl iD. Deze leermodule helpt mensen die minder kleding willen kopen om die stap ook daadwerkelijk te zetten. De impact was enorm: de samenwerking werd genomineerd voor de Mercur Partnership van het Jaar en kreeg veel media-aandacht.