Spreker

Hatice van Leeuwen

Teamlead MHX, de creatieve studio van Mediahuis


MHX

Over de spreker

Hatice is een enthousiaste all-round digital marketing expert met meer dan 15 jaar ervaring. Ze is begonnen bij affiliate netwerk Awin waar ze ook een jaar lang in Londen heeft gewerkt om de mobiele propositie op te zetten voor publishers en adverteerders. Na Londen is ze begonnen als Digital Director bij Wavemaker. Daarna heeft ze de overstap gemaakt naar publisherzijde en is ze zich meer gaan focussen op branded content, waar ze nu teamlead is van MHX, de creatieve studio van Mediahuis.


Over de sessie

Met creativiteit de clutter trotseren – Hoe val je op?

Vaak gaan de écht out-of-the-box ideeën niet door. Dat is jammer, want de ervaring leert dat om echt op te vallen, je juist moet kiezen voor creativiteit.

Tijdens de sessie behandelen we júist deze pareltjes. Waarom zagen ze nooit het licht? Durfde de klant het niet aan? Verder geven we in deze sessie handvatten hoe je tot een creatief idee komt. Inclusief onderbouwing om jouw klant of collega’s te overtuigen om soms juist wél voor dat creatieve idee te kiezen.


3 vragen aan Hatice

Wat is de grootste uitdaging voor marketeers in 2025 en waarom?

In een tijd waarin bijna alles kan, gaat het er vooral om dat je niet alles kan (doen). Wees vooral eerlijk als merk en marketeer – ik denk dat we daar allemaal behoefte aan hebben, of je nou kijkt naar fake news, greenwashing of AI ontwikkelingen. We zijn hier met elkaar op de wereld. Laten we het menselijk maken. Of om het buzzword maar op te werpen: authentiek. In een wereld waarin we dagelijks worden blootgesteld aan honderden content-uitingen, gaat het er voor mij – ook als consument – om dat er waarde wordt geleverd. Omdat jouw merk simpelweg een mooie propositie kent, een lach op het gezicht tovert óf daadwerkelijk een bijdrage levert aan mens en maatschappij. Excelleer, focus en communiceer op tenminste een van deze zaken en je weet mensen oprecht aan je te verbinden.

Welke rol speelt AI in contenttoepassingen?

AI kan zoveel meer dan menigeen denkt – en dat weet iedereen. Het belangrijkste is vooral: we moeten van denken naar doen. Vergis je niet. Ook ik maak mij er schuldig aan dat de haast van alledag veel tijd opzuigt. En in alle drukte ‘vergeet’ je dan daadwerkelijk iets (met AI) te gaan doen. Eerlijkheidshalve is dat natuurlijk – gewoon – een kwestie van prioriteren.
Dus misschien een mooi doel voor ons beiden: elke week een aantal uurtjes iets doen met AI. Laten we het met zijn allen blokken in de agenda (psst… niet aan mijn baas doorvertellen).

Waarom moet marketingminded Nederland naar het Branded Content Event en dan vooral naar jouw sessie?

FOMO natuurlijk! Ik bedoel… merken als HEMA en Basic Fit die hun (marketing)ervaringen delen. En dan is daar nog de kers op de kaart met de live pitch voor ANWB. Als dat je niet kan bekoren, dan ben je geen fan van het vak. Wieberen jij!

In deze sessie vinden we het vooral belangrijk dat de beliebers én sceptici van creativiteit langskomen. De beliebers kunnen ons aanmoedigen en de sceptici mogen ons het vuur aan de schenen leggen. We delen het alvast: We gaan ons best doen er het meest waanzinnige deck tot op heden van te maken… En nu balen we eigenlijk al, want nu moeten we écht aan de bak.