Over de spreker
Met zijn creatieve achtergrond zet Brett zich in voor gedurfd en opvallend werk. Als Brand Manager bij McDonald’s en zijn liefde voor humor en lef, maakt hij impact door zijn social manier van denken om te zetten naar business ideeën. Hiermee inspireert hij niet alleen collega’s om grenzen te verleggen en te experimenteren, maar ook vakgenoten en bureau’s. Hij zal zeker aanwezig zijn tijdens de borrel en je vast vertellen hoe gek en ongemakkelijk het is om deze tekst over jezelf te schrijven in de derde persoon.
Over de sessie
Denk in risico’s en duik in cultuur (McDonald’s)
Jij durft de risico’s wel aan, maar de organisatie nog niet? Ontdek hoe McDonald’s zijn social media-strategie transformeerde, waarbij talkability, risico’s en cultuur centraal stonden.
4 vragen aan Brett
Wat is de grootste uitdaging voor marketeers in 2025 en waarom?
Het omarmen van talkability. Stop met bang zijn voor verschillende meningen. Stop met briefings en targets met “iedereen in onze doelgroep moet het aanspreekbaar en leuk vinden..” Boring. Waarom is de politiek zo veel in beeld? Belangrijk onderwerp natuurlijk, maar vooral hun meningsverschillen zorgt voor discussie, sensatie en “great television” (zoals Trump zelf laatst zei). Hoe saai zou het zijn als de politiek het altijd met elkaar eens waren? Zo saai kan jouw content of campagne zijn zonder talkabililty.
Welke rol speelt AI in contenttoepassingen?
Er zijn al genoeg AI experts die hier meer van weten dan ik, maar mijn advies: ga ermee experimenteren in je business. Net zoals we bij McDonald’s AI Burger social content hebben omgetoverd naar een viral burger op het menu (Chicken & Waffles). In de campagne schreeuwden we het niet uit dat dit een AI Burger was, maar leunde volledig op de te gekke combinatie. Kortom: Ja, er is een rol voor AI in content, maar je hoeft dat als merk of marketeer niet als een ‘gezien bij DWDD’ sticker er altijd op te plakken.
Speelt Nederland daarin een voortrekkersrol of komt de inspiratie vooral uit het buitenland?
Er is veel kopieergedrag online, waardoor merken en creators meteen op trends stappen en soms (met succes) er een eigen draai aan geven. De inspiratiebron hiervan is dan ook niet altijd bekend – en wordt steeds minder belangrijk. Voor mijn gevoel zijn grenzen online juist aan het vervagen. Wij ontvangen sinds de komst van TikTok veel meer verzoeken van buitenlandse McDonald’s producten uit andere landen. Bijvoorbeeld de McFlurry Pistache uit Italië, welke nu dankzij social listening ook bij ons in Nederland verkrijgbaar is (vanaf 18 maart).
Waarom moet marketingminded Nederland naar het Branded Content Event en dan vooral naar jouw sessie?
Altijd goed om uit je eigen werkbubbel te stappen door vanuit nieuwe mensen en andere branches te leren of geïnspireerd te raken. Inspiratie kan ook zitten in het niet eens zijn met de spreker of elkaar, waardoor je anders gaat denken dan de rest binnen en buiten je organisatie. Vooral op dat laatste, daar ga ik je – tijdens mijn keynote - in proberen te overtuigen.