Over de spreker
Als Senior Social Media Manager bij luchtvaartmaatschappij Transavia ben ik eindverantwoordelijk voor ieder stukje content dat je op onze onlinekanalen voorbij ziet komen. Van reisprogramma’s en human-interest docu’s tot samenwerkingen met influencers en activaties. Dagelijks informeren, inspireren en entertainen we consumenten en passagiers. En ja, soms betekent dat ook dat je verkleed als levensgrote instapkaart rondloopt op Schiphol…
Over de sessie
Hoe Transavia hun merk bouwt op TikTok
Ben je actief op TikTok, maar weet je niet precies wat het oplevert voor je merk? Je bent niet de enige. Veel merken worstelen met het aantonen van de daadwerkelijke impact van social media. Transavia pakte dit anders aan. Samen met team5pm realiseerden ze meetbare merkgroei: 27% meer merkvoorkeur en 31% extra merkambassadeurs. In deze sessie geven we geen tips over hoe je viral gaat, maar wel concrete handvatten om je social content om te zetten naar meetbare merkresultaten.
4 vragen aan Boyd
Wat is de grootste uitdaging voor marketeers in 2025 en waarom?
Voor marketeers blijft het onderbouwen van de impact die social media op het merk heeft een grote uitdaging. Het medialandschap is veranderd, maar de verouderde gedachte dat enkel above-the-line-campagnes invloed hebben op merkvlak leeft nog steeds. Am I right, social media managers? Om de investeringen in social media hard te maken – en stiekem ook wel om intern extra budget los te peuteren – is het van belang om gedegen onderzoek te doen en te kijken naar statistieken die echte bedrijfsimpact laten zien. Van merkbekendheid tot klantenbinding.
Welke rol speelt AI in content toepassingen?
AI werd vrij recent nog als geheim wapen gezien binnen content toepassingen. Echter, zijn we nu in een tijd aangekomen waarin AI-ontwikkelingen door de branche worden omarmt. Er zijn zelfs awards voor te winnen! Ook bij consumenten is AI een hot topic. Daarom hebben we in 2024 de YouTube-serie ‘Expeditie AI’ gemaakt, waarin we influencers op reis sturen met AI als enige reisgids. Hoe goed werkt AI als reisleider? En wat als elke beslissing op reis wordt gemaakt door AI?
Speelt Nederland daarin een voortrekkersrol of komt de inspiratie vooral uit het buitenland?
Naar mijn inziens spelen we geen voortrekkersrol; we zijn vooral slimme gebruikers van AI-toepassingen. De grote innovaties, de gamechangers, ontstaan vaak elders.
Waarom moet marketingminded Nederland naar het Branded Content Event en dan vooral naar jouw sessie?
Samen met team5pm onthullen we de impact van TikTok op onze marketingfunnel. Je content afrekenen op harde KPI’s zoals views en engagement is een no-brainer, maar is niet het enige waar je als marketeer naar moet kijken. Richt je op het volledige plaatje en meet de impact in elke fase van je funnel. Ik hoor je denken: maar hoe? Ja, dat verklappen we pas in deze sessie.