Steven Van Belleghem eerste keynote Branded Content Event 2024
januari 4, 2024Bever lanceert samen met Mediahuis eerste gerecyclede online campagne: ReUsed
Voor de ‘nieuwe’ campagne van Bever, met de toepasselijke naam ‘ReUsed’, maakte Mediahuis gebruik van eerder gemaakte campagnes en content.
Jasper Kemme, Creative bij MHX, de creatieve studio van Mediahuis: ‘Voor de ReUsed-campagne zijn eerder gemaakte campagnes en content van Bever in een nieuw jasje gestoken om zo een nieuwe campagne vorm te geven. De campagne sluit goed aan bij de duurzame missie van de buitenwinkel waarin het verlengen van de levensduur van producten centraal staat. De uitgebreide How-to-video’s van Bever zijn bijvoorbeeld omgezet naar korte en pakkende TikTok-video’s en Instagram-reels. Om met name een jongere doelgroep te bereiken kiezen we voor de inzet van de digitale lifestyleplatformen Manners en NSMBL. De video’s zijn op het gehele Mediahuis-netwerk te zien.’
Duurzaamheidsprincipe moet op één staan
In eerste instantie waren we gelijk bezig nieuwe uitingen te bedenken, vervolgt Kemme, ‘maar de boodschap van Bever gaf ons een belangrijk inzicht: het duurzaamheidsprincipe moet op één staan. Al helemaal als je een jonge doelgroep wil bereiken. Waarom weggooien wat nog goed is? Dit geldt ook voor creatieve campagnes. Met ReUsed voel je het DNA van Bever in de campagne.’
Bewust rondom Black Friday gelanceerd
De ReUsed-campagne is bewust in de periode rondom Black Friday gelanceerd. Als teken van verzet organiseerde Bever, voor het derde jaar op rij, For Future Fridays en zet de retailer zich in om consumenten te inspireren langer met producten te doen en daardoor minder bij te dragen aan de afvalberg.
Live pitch Branded Content Event lag ten grondslag aan de ReUsed-campagne van Bever
Wat de samenwerking en de campagne extra bijzonder maakt is dat het concept is bedacht voor de live pitch van het Branded Content Event van MarketingTribune eerder dit jaar. Dit jaar schreef Bever de pitch uit en &C, Talpa en Mediahuis presenteerden op het podium hun ideeën. Mediahuis won met ReUsed. Het is niet vanzelfsprekend dat deze prestige pitch vervolgens ook uitgevoerd wordt, dus het is bijzonder dat het winnende idee dit jaar ook een echte campagne is geworden.
Marjolein Vendrig, CMO van Bever: ‘Het ReUsed-concept sluit zo goed aan bij onze missie dat we het ook echt een kans wilden geven. Ons doel is om een gedragsverandering teweeg te brengen en mensen te inspireren om te consuminderen. Door het lanceren van deze campagne hopen we nu ook andere adverteerders te inspireren door te laten zien hoe gemakkelijk het kan zijn om ook de levensduur van campagnes te verlengen.’