BCE24: ‘Marketeer is bruggenbouwer tussen doelgroep en bedrijf’
februari 29, 2024BCE24: ‘Als marketeer is het Branded Content Event “the place to be” om inspiratie op te doen’
maart 8, 2024BCE24: 'Je wilt verliefd kunnen worden op iemand, niet op iets'
Milan van Vugt (links) is Director Content & Partnerships bij mediabureau Initiative en samen met Annemieke Mol (rechts), Head of Content bij Yune, zijn zij twee van de sprekers tijdens het Brand Content Event editie 2024 op dinsdag 19 maart in Media Plaza Utrecht. De titel van hun presentatie luidt: ‘Make it till you fake it?’
Milan en Annemieke nemen ons mee in de trends die de markt anno 2024 domineren en schijnen hun licht op de impact van innovaties in ons prachtige vakgebied, want hoe waarborg je connectie en authenticiteit?
Wat is de grootste uitdaging voor marketeers in 2024?
Authenticiteit in een wereld vol AI. Wie ben je, waar sta je voor en hoe blijven mensen in je merk geloven wanneer steeds meer marketingmateriaal AI-gefabriceerd is? Dat zien wij als dé uitdaging voor komend jaar. Met prachtige AI-oplossingen zoals Sora, Runway, Midjourney en vele andere, kunnen we op korte termijn zo ‘prompten’ dat we ogenschijnlijk geen mensen meer voor de camera nodig hebben. Een simpele ‘prompt’ en wel content. Maar dat willen we niet; mensen zijn sociale dieren, we zoeken contact en hunkeren naar interactie en oprechte emotie. Die behoefte zien we bij alle generaties terug, zeker bij Gen Z. Zij zoeken juist naar echtheid, naar het ontdekken en creëren van menselijke relaties en ja, daar mogen AI-oplossingen bij worden gebruikt die het leven makkelijker of leuker maken. De kans voor marketeers is te bedenken en te bepalen hoe je AI in je marketingactiviteiten toepast en authenticiteit bewaakt. Dus, wat is jouw plan?
Welke rol speelt AI in contenttoepassingen en speelt NL daar een voortrekkersrol in of moeten we over de grenzen kijken voor inspiratie?
AI zal in het gehele proces van contentontwikkeling, productie en livegang een belangrijke rol spelen, maar de menselijke factor blijft. We willen nog steeds een waardevast concept, kennis uit menselijke ervaring en fan zijn van echte mensen. Je wilt verliefd kunnen worden op iemand, niet op iets. Echte verhalen, van echte mensen. Die authenticiteit maakt content uniek, maar vooral leuk om naar te kijken of te luisteren en dat moeten we te allen tijde bewaken. En dat is wat wij doen, terwijl we AI omarmen als een middel om de relatie en ervaring met je doelgroep te verbeteren.
Waarom moet marketingminnend Nederland naar het Branded Content Event komen en dan natuurlijk ook nog eens specifiek naar jullie sessie?
Als je wilt weten hoe wij die authenticiteit met content creëren en daarbij AI gebruiken om content nog beter, leuker en slimmer te maken dan zit je bij ons goed. Cases, media en creatie, je kunt het allemaal verwachten! Let’s go!