BCE24: ‘De echte uitdaging nu is de privacykwestie’
februari 14, 2024BCE2024: ‘Het is waardevol en leerzaam om met vakgenoten kennis en inspiratie uit te wisselen’
februari 22, 2024BCE24: 'Relevant zijn als merk is een antwoord bieden op dingen waar je doelpubliek van wakker ligt'
Inge Moerenhout is Director Commercial Partnerships en Ilse Van Rillaer is B2B Marketing Manager & Commercial Partnership Manager, beiden bij Studio 100 Benelux. Tijdens het Branded Content Event onthullen zij ‘de magie’ van Studio 100: ‘Straffe content en creativiteit zullen blijvend het verschil maken in een meer en meer artificiëlere wereld.’
Wat is de grootste uitdaging voor marketeers in 2024?
Vanuit Studio 100 zien we een aantal uitdagingen de komende jaren. De eerste is inclusiviteit. Studio 100 is een merk voor iedereen, ongeacht sociale klasse, leeftijd, ras of gender en dat dragen we hoog in het vaandel. Als merk wil je de nieuwe technologieën implementeren maar daardoor ook niemand uitsluiten. We willen dat bijvoorbeeld. een grootmoeder ons merk blijft omarmen en dat vernieuwing haar niet tegenhoudt om een Studio 100-ervaring met haar kleinkinderen te beleven. De nabijheid en tastbaarheid van onze figuren is iets waar we ons in onderscheiden van onze concullega’s en die voor ons altijd prioriteit is en blijft.
De tweede is relevantie: relevant blijven voor het grote publiek is ook een uitdaging binnen een steeds sneller evoluerende wereld. We zijn al 30 jaar onderdeel van het gezin als Studio 100 zijnde met educatief betrouwbaar entertainment op alle schermen of live in theaters. Hierdoor staat ons merk voor credibiliteit en authenticiteit. Dit willen we in de toekomst ook zo houden door blijvend garant te staan voor deze waarden. Relevant zijn als merk is een antwoord bieden op dingen waar je doelpubliek van wakker ligt, in de omgeving waar ze zich in begeven. Maatschappelijke thema’s op een eenvoudige manier onder de aandacht brengen als content- en belevingsmakers zien we als onderdeel van onze missie om blijvend waarde te creëren bij onze fans en samen met andere straffe merken een verschil te maken in de wereld van morgen.
Ten derde: On top blijven van innovaties en regelgeving is key om in te spelen op nieuwe trends en de snel evoluerende verwachtingen van je consument. Daar zijn en blijven waar je doelpubliek is en hun aandacht vasthouden op de (wild)groei aan diverse platformen is een continue stretch voor een marketeer. Hoe kan je als marketeer je branded content impactvol overbrengen? Creativiteit en strategie spelen bij branded content een cruciale rol, een rol die niet vervangen kan worden door nieuwe technologie, want dan neem je het risico om middelmatig bevonden te worden, wat de groei van je merk kan beperken.
Daarnaast richten we ons met een deel van onze branded content naar kinderen en daar willen we ook goed waken over de nieuwe gevaren die technologie met zich meebrengen, zoals phishing, quishing, misbruik van de artiesten, …
Welke rol speelt AI in contenttoepassingen en speelt NL daar een voortrekkersrol in of moeten we over de grenzen kijken voor inspiratie?
We denken dat AI in alle geledingen van het maatschappelijke leven, maar ook het bedrijfsleven. een belangrijke rol zal gaan spelen. En we moeten ons in alles laten inspireren over de grenzen heen.
Goed geïnformeerd zijn over de nieuwe technologietoepassingen en zijn evolutie op de voet volgen, zal key zijn om op die manier de juiste beslissingen te kunnen nemen. Wij passen dit alvast toe in de productionele omgeving omwille van efficiëntie en winst in tijd en kosten.
Daarnaast willen we als Studio 100 ook waken over de bescherming van ons merk en de artiesten die het merk representeren. De controle kunnen behouden op de inhoud van je merken, zal cruciaal worden.
Waarom moet marketingminded Nederland naar het Branded Content Event komen en dan natuurlijk ook nog eens specifiek naar jullie sessie?
Straffe content en creativiteit zullen blijvend het verschil maken in een meer en meer artificiëlere wereld. Het Branded Content Event is een plek waar je nieuwe inzichten verwerft en kennismaakt met een inspirerend netwerk van marketingminded mensen die een verschil willen maken. Wil je weten hoe wij met Studio 100-magie het verschil maken, kom dan zeker naar onze AI-“Authentic Inspiration”-sessie waar je kunt ervaren dat duurzaamheid, creativiteit , authenticiteit en impact hand in hand gaan en leiden tot straffe branded content samenwerkingen.