BCE24: ‘2024 is echt het jaar om over te stappen van tv naar online’
februari 13, 2024BCE24: ‘Relevant zijn als merk is een antwoord bieden op dingen waar je doelpubliek van wakker ligt’
februari 20, 2024BCE24: 'De echte uitdaging nu is de privacykwestie'
Elise Kop is Crossmedia Consultant bij Mediahuis. Zij helpt de bezoekers van het ‘Branded Content Event’ editie 2024 hoe jongeren te bereiken: ‘Duik met ons in de GenZ-vibes!’
Duik met ons in de GenZ-vibes. We onthullen hoe we slayen in het bereiken van deze uitdagende doelgroep, met strategieën die echt binnenkomen en succesverhalen die lit zijn. Ghost ons niet en kom naar deze sessie vol inzichten en leer meer over het bereiken van jongeren!
Elise is een creatieve brandedcontentspecialist met vijftien jaar ervaring in het vak. Ze begon haar carrière bij native advertsing bureau Adfactor (nu AdAlliance) en maakte daarna de overstap naar onder meer Sanoma, waar ze verantwoordelijk was voor het influencer-label. Nu werkt ze als Crossmedia Consultant bij Mediahuis en schakelt ze met klanten over de strategische inzet van onder andere branded content. Haar kennis deelt zij door middel van kennis essies, blogs en door te spreken op diverse events, zoals het Branded Content Event.
Wat is de grootste uitdaging voor marketeers in 2024?
‘De echte uitdaging nu is de privacykwestie. We zijn allemaal gek op data, maar met strengere privacyregels moeten we creatiever zijn. Geen cookies meer om op terug te vallen, dus het draait allemaal om het bouwen van vertrouwen en relaties. Maar, creativiteit bloeit onder druk. We moeten slimmer zijn, meer op vertrouwen bouwen en misschien wat meer luisteren naar wat ons publiek echt wil, in plaats van alleen maar te vertrouwen op bergen data.’
Welke rol speelt AI in contenttoepassingen en speelt Nederland daar een voortrekkersrol in of moeten we over de grenzen kijken voor inspiratie?
‘AI is niet meer weg te denken uit onze business. Niet alleen als het gaat om data-analyse, het creëert nu ook content die bijna niet van menselijk werk te onderscheiden is. Wat prachtig is, maar ook zo zijn risico's met zich meebrengt. We moeten onze ogen open houden voor wat er wereldwijd gebeurt op het gebied van AI, maar tegelijkertijd onze eigen en menselijke draai eraan geven.’
Waarom moet marketingminnend Nederland naar het Branded Content Event komen en dan natuurlijk ook nog eens specifiek naar jouw sessie?
‘Het Branded Content Event biedt een unieke kans om de nieuwste trends, strategieën en inzichten in branded content te ontdekken. Je leert er van experts, kunt er netwerken met andere vakidioten en praktische kennis opdoen die direct toepasbaar is in je eigen strategieën.
Onze sessie biedt een diepgaande kijk op hoe effectief te communiceren met de moeilijk te bereiken jongerendoelgroep. Deelnemers zullen leren van onze succesverhalen en misstappen, en krijgen praktische tips en creatieve inzichten die ze kunnen gebruiken om hun eigen merkbetrokkenheid en -impact te vergroten. De sessie belicht op luchtige wijze hoe wij de uitdagingen van het bereiken van Gen Z aanpakken. Interessant voor iedereen die op zoek is naar effectieve benaderingen in onze chaotische marketingwereld.’