BCE24: ‘Trial & error essentieel onderdeel van groei en innovatie’
januari 30, 2024BCE24: ‘2024 is echt het jaar om over te stappen van tv naar online’
februari 13, 2024BCE24: 'Trial & error essentieel onderdeel van groei en innovatie'
Kelly Rijsenbrij, accountmanager bij LINDA., en Marloes de Jong en Charlotte Vermeer, beiden creatief bij Talpa Het Bureau/LINDA., nemen gezamenlijk een van de sessies tijdens het Branded Content Event editie 2024 voor hun rekening. Insteek? ‘Hoe je als merk schaamteloos jezelf kunt zijn.’
In een tijdperk waarin we diverse filters toepassen en met behulp van AI moeiteloos het ideale beeld van ons leven kunnen vormgeven, scoort LINDA. met échte verhalen. Verhalen voor vrouwen in villa’s en in flatjes, met orgasmes en in de overgang. Van rode bultjes tot rood staan en lekker bodypositief of iemand attenderen met #doeslief.
Consumenten willen steeds meer de oprechte menselijke en maatschappelijke kant van het merk zien en willen erkenning en herkenning. Deze sessie is voor merken die échte verhalen durven te vertellen en purpose marketing willen toepassen. Echt scoren met je campagne doen we door mensen te raken.’
Wat is de grootste uitdaging voor marketeers in 2024?
►Authenticiteit wordt steeds belangrijker in storytelling. Consumenten hebben een steeds betere radar voor echtheid. Door de komst van AI worden er, meer dan eerder, vragen gesteld over de echtheid van content. Hoe laat je AI voor je werken zonder authenticiteit te verliezen?
►Purpose (duurzaamheid, inclusiviteit, solidariteit, et cetera) is in 2024 nog steeds een belangrijk onderwerp. Tegelijk worstelen steeds meer merken met al te scherpe uitspraken hierover. We hebben ook te maken met de verharding van de maatschappij. Dit zorgt ervoor dat het lastig is om het randje op te zoeken en lef te tonen, omdat er snel wordt geoordeeld. Daarentegen moeten we onszelf als industrie blijven uitdagen om de goede en belangrijke verhalen te blijven vertellen. We moeten ons niet laten leiden door angst en ons lef blijven tonen in onze inhoudelijke keuzes.’
Welke rol speelt AI in contenttoepassingen en speelt NL daar een voortrekkersrol in of moeten we over de grenzen kijken voor inspiratie?
Om AI kunnen we niet heen als industrie. Door de komst van ChatGPT, en later Co-pilot en Bard, wordt overal geëxperimenteerd met AI. In Nederland gebruikt Nu.nl AI voor samenvattingen op hun site en heeft het Mediahuis zelfs een volledig AI-gedreven sportwebsite. Binnen Talpa Network en ook bij LINDA. wordt het gebruik van AI omarmd en passen diverse afdelingen AI toe om eenvoudiger, efficiënter en zelfs inspirerender te werken.
Waarom moet marketingminnend Nederland naar het Branded Content Event komen en dan natuurlijk ook nog eens specifiek naar jullie sessie?
Het Branded Content Event is de jaarlijkse kans voor de industrie om de klokken gelijk te zetten op het gebied van branded content. Naast de vele inspiratiesessies is er ook tijd om bij te praten met klanten, bureaus en concullega's. Vanuit LINDA. willen we onze mooiste, creatieve content laten zien, maar tegelijk ook de meest succesvolle en leerzame verhalen. Vorig jaar gaven we een kijkje in de keuken in onze methode en visie. Dit jaar zetten we in op inspiratie en zullen we twee crossmediale videogedreven cases aan jullie presenteren, die we ontwikkelden voor: Maltesers en Canesten. Hopelijk zien we jullie 19 maart!