BCE24: ‘De grootste uitdaging in het nieuwe jaar is niet zielloos te worden’
januari 25, 2024BCE24: ‘We moeten ons niet laten leiden door angst’
februari 12, 2024BCE24: 'Trial & error essentieel onderdeel van groei en innovatie'
Carlijn Prins is Marketing Communicatie Specialist bij Samsung Mobile Nederland en een van de sprekers tijdens het Branded Content Event editie 2024 op dinsdag 19 maart in het Media Plaza in Utrecht.
De titel van haar presentatie is Unlocking brandlove: Samsung's journey to connect with Gen Z. Prins: ‘Ontdek de hernieuwde koers van Samsung: het verrijken van ons innovatieve merk met emotie. Terwijl de aandacht op social media afneemt, streven we ernaar een diepere connectie te creëren met Gen Z door middel van passiepunten en communities. Door partnerships en influencermarketing te omarmen, brengen we ons merk tot leven op een manier die past bij deze tijd. In deze presentatie onthullen we hoe het integreren van passiepunten in onze contentstrategie niet alleen leidt tot een grotere emotionele connectie, maar ook dat “trial & error” essentieel onderdeel is van groei en innovatie.’
Wat is de grootste uitdaging voor marketeers in 2024?
Een van de grootste uitdagingen voor marketeers in 2024 is de steeds kortere aandachtspanne van de doelgroep op social media. We worden allemaal blootgesteld aan een overvloed van informatie en stimuli, wat resulteert in een korte kijktijd van content. Dit fenomeen dwingt marketeers om nieuwe manieren te vinden om hun boodschap effectief over te brengen. Daarnaast groeit de afkeer van traditionele reclame en zijn jongeren meer dan ooit opzoek naar authenticiteit en relevantie. Marketingspecialisten moeten oprechte en authentieke verhalen vertellen die resoneren met de interesses en waarden van de doelgroep. Om die reden hanteert Samsung een passiepuntenstrategie, waarbij we door middel van communities meer emotie toevoegen aan ons merk.
Welke rol speelt AI in contenttoepassingen en speelt NL daar een voortrekkersrol in of moeten we over de grenzen kijken voor inspiratie?
AI draagt bij aan het creëren van een overvloed van content. De grootste uitdaging is echter nog steeds de juist content voor de juiste persoon op het meest geschikte moment tonen. Door middel van data-analyse kan AI voorspellen welke soorten content het meest relevant zijn voor bepaalde doelgroepen en deze vervolgens op maat leveren. Dat bekent dat marketeers het top-down “campagnedenken” moeten aanpassen. Inspiratie hiervoor komt uit verschillende hoeken en ik moedig marketeers aan om zich ook te laten inspireren buiten de landsgrenzen.