Eva van Reijmersdal: ‘Roep om transparantie in branded content steeds groter’

Branded Content Event

Het Branded Content Event staat weer voor de deur. Op donderdag 31 januari krijgen marketeers in DeFabrique de laatste trends in contentmarketing voorgeschoteld. We blikken vast vooruit met een van de sprekers: Eva van Reijmersdal, hoofddocent Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam.

Ik zal ingaan op de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van branded content in de praktijk en in het wetenschappelijk onderzoek. Een belangrijke rol is daarbij weggelegd voor het veranderende medialandschap, waar ik zie dat de roep om transparantie, zoals in het geval van sponsorvermeldingen, steeds groter wordt.

Wat is voor marketeers anno 2019 de grote uitdaging op het gebied van branded content?

Om de controle te geven aan online content creators en te vertrouwen op hun kennis van de doelgroep. Dit is met name relevant als het gaat om influencers. Zij weten als geen ander hoe ze hun doelgroep moeten aanspreken, maar als marketeer kan het een uitdaging zijn om je daaraan over te geven.

Wat levert branded content nu eigenlijk op in termen van ROI?

Ik denk dat dit sterk verschilt per medium en kanaal, maar ook afhangt van de kwaliteit van de branded content.

Hoe ga jij de twijfelende marketeer overhalen om naar Branded Content Event te komen?

Het event is de autoriteit op het gebied van branded content en biedt de kans om in één dag geïnspireerd te raken, van elkaar te leren en kennis op te doen.

Dit is een artikel van MarketingTribune. Het Branded Content Event vindt plaats op donderdag 31 januari in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor tickets.

Lees ook:

Houd me op de hoogte