TACO
Bart Kleijn 400

Taco Rijssemus | CEO bij IDTV

Taco Rijssemus heeft een lange ervaring in leiderschapsfuncties in de media. Hij was onder andere directeur van SBS Productions, KRO en KRO-NCRV en is nu directeur van IDTV. Daar werkt hij op het snijvlak van video, evenementen en online content. Naast tv-programma’s zoals ‘Wie is de Mol?’, maakt IDTV content voor merken en organisaties zoals De Bijenkorf, KPMG, Nationaal Comité 4&5 mei, de RET, TataSteel, etc.

Bart Kleijn | Client Director bij MediaTest

Bart Kleijn is Client Director bij MediaTest, onderzoeksbureau op het gebied van media en communicatie. Als psycholoog en marktonderzoeker brengt hij de effectiviteit van de communicatie-inspanningen van zijn klanten in kaart. Van kwalitatieve concept-tests tot langlopende campagnetracking. Van website-usability tot bereiksonderzoeken. Bart is gespecialiseerd in content marketing en werkt voor klanten als Rabobank, KLM, Bovag, Dela, DPG Media, Natuurmonumenten, KRO-NCRV en Menzis. Hij was tevens jarenlang bestuurslid van de Leerstoel Content Marketing aan de UvA.

Mijn sessie

‘Vanity metrics’ ontmaskerd. Spijkerharde resultaten met content en storytelling.

Praat je over content en storytelling, dan heb je het vaak over sympathieke initiatieven die een bijdrage moeten leveren aan een merk of product. Wat het uiteindelijke effect op de consument precies is, blijft – op wat ‘vanity metrics’ na – vaak onbekend. Dat is eigenlijk een vreemde zaak. Want het effect van content en storytelling kan prima gemeten worden en leidt vaak tot verrassend positieve resultaten. Juist omdat consumenten content niet beschouwen als reclame, maar als een boodschap die ontwikkeld is op basis van de behoeften en inzichten van de gebruiker, is de consument ontvankelijker voor de onderliggende commerciële boodschap. Aan de hand van een content campagne voor de RET, laat IDTV zien dat content en storytelling tot spijkerharde resultaten kan leiden.

Terug naar het programma.

Houd me op de hoogte