Taco Rijssemus (IDTV): ‘Te veel gebruik van ‘vanity metrics’’

Het Branded Content Event staat weer voor de deur. Op donderdag 6 februari  krijgen marketeers in Amsterdome de laatste trends in contentmarketing voorgeschoteld. We blikken vast vooruit met een van de sprekers: Taco Rijssemus, CEO bij IDTV.

In welke fase zitten we volgens jou met Branded Content: wat is de status van dit fenomeen?

‘We zitten nog in een fase van divergentie. Het bekende commercial model dat is ontwikkeld voor traditionele media boet nog steeds aan kracht in en er wordt naarstig naar nieuwe manieren gezocht om de consument te bereiken. Deze fase van divergentie van middelen en strategieën zal nog wel een tijdje aanhouden.’

Is Branded Content voor veel marketeers al echt onderdeel van de marketingstrategie en zo ja, hoe uit zich dat?  

‘Branded content wordt nog vaak beschouwd als een ‘nice to have’, terwijl het ongekende mogelijkheden heeft. Wij denken dat dit te wijten is aan het gebrek aan goede metrics. Er wordt nog te veel gebruik gemaakt van ‘vanity metrics’.’

Wat zijn significante voorbeelden van briljante Branded Content volgens jou en waarom?

‘Wij vinden vt-wonen natuurlijk briljante branded content. Maar we zijn niet zo objectief in deze…’

Is Branded Content geaccepteerd door het publiek of zijn er nog blokkades?

‘Branded content is een vorm die – mits goed uitgevoerd – juist wordt geaccepteerd door het publiek, omdat branded content inspeelt op de behoefte van het publiek.’

Lees hier meer over Taco en zijn sessie tijdens BCE20.

Houd me op de hoogte