Taco Rijssemus (IDTV): ‘Persoonlijk contact wordt steeds duurder’

Producent IDTV voegt ‘+’ toe aan zijn naam. Het bedrijf wil hiermee laten zien dat zijn focus breder ligt dan op alleen televisie. Het nieuwe IDTV+ bedenkt en produceert content en ‘experiences’ voor merken. Taco Rijssemus (CEO) licht toe.

Foto: Het team van IDTV op Branded Content Event 2020, met op links Taco Rijssemus (CEO).

IDTV maakte dit nieuws bekend tijdens zijn presentatie op Branded Content Event, eerder deze maand. Op dit event won het bedrijf tevens de traditionele live pitch met zijn ‘Buurzaam’-concept voor opdrachtgever Essent.

IDTV+ is dus een nieuwe tak van IDTV, dat gewoon blijft bestaan. Taco Rijssemus (CEO) zegt: ‘Naast ons werk voor de televisiemarkt, produceren we al jaren evenementen, maar dat was minder zichtbaar in de bredere markt. De twee disciplines content en experiences zijn wat ons betreft in het huidige communicatielandschap een gouden combinatie. Mensen willen kwaliteitsverhalen zien en lezen. Als een bedrijf je dat kan bieden én je die verhalen kan laten beleven, dan kun je als merk pas echt impact maken.’

Waarom nu? Rijssemus: ‘Er zijn een aantal redenen te benoemen. De belangrijkste is de ontwikkeling van het marketingvak. Persoonlijk contact wordt steeds minder vanzelfsprekend in de communicatie tussen mensen en bedrijven. Menselijk contact lijkt van een commodity naar een luxury te gaan. Probeer bij de grote tech-spelers maar eens een mens te spreken. Persoonlijk contact wordt langzaamaan duur en een band opbouwen wordt daarmee steeds lastiger.’

Hij vervolgt: ‘Maar daar kun je slim mee omgaan. Je kunt met tech- en contentoplossingen prima je dagelijkse relatie onderhouden, als je daarnaast uitroeptekens durft te plaatsen bij momenten van beleving, emotie en echt contact. Het is een kwestie van slim omgaan met budget, de juiste momenten kiezen en vooral: het vakmanschap van de juiste ‘experience’ én het opbouwen van een relatie door in te spelen op de behoefte naar kwaliteitscontent. De tijd van nutteloze Facebook-content is aan zijn einde gekomen en bedrijven vragen weer om kwaliteit en daadwerkelijke waarde.’

Dit is een artikel van MarketingTribune.

Houd me op de hoogte