Sonja den Bakker (Keynote BCE20): ‘Oprecht handelen is grote uitdaging’

Het Branded Content Event staat weer voor de deur. We blikken vast vooruit met een van de sprekers: Sonja den Bakker, teammanager branding bij energieleverancier Essent.

Wat kunnen we verwachten van je talk?

Ik zal kort de uitdaging waar Essent voor staat schetsen: de snel veranderende markt en de zoekende consument. Ik behandel dan met name de situatie van onwetendheid en wat je in de toekomst moet doen met de klimaatverandering en verduurzaming van je huis – en uiteraard de rol die Essent daarin wil innemen.

Wat is voor marketeers in 2020 de grote uitdaging op het gebied van branded content?

Wat mij betreft blijft dat de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van je content. Er wordt sceptisch gekeken naar branded content, zeker in combinatie met influencers. Het zal voor marketeers een nog grotere uitdaging worden om oprecht te handelen en te kijken naar de juiste platformen en samenwerkingen.

Van welke branded content-case ben je onder de indruk en waarom?

Ik denk dat niemand het afgelopen jaar om het Speelgoedboek van Bol.com heen kon. De bekendheid was zeer hoog en ik denk dat het merk zichzelf goed heeft neergezet als de winkel van ons allemaal. Een gedurfde keuze om een magazine te maken. Daar zit een forse investering is, dus Bol.com toonde lef om daarvoor te kiezen.

Welk misverstand over branded content moet zo snel mogelijk de wereld uit worden geholpen?

Dat het je merkcampagnes kan vervangen. Het zal altijd een gezonde mix moeten zijn; beiden versterken elkaar.

Hoe ga jij de twijfelende marketeer overhalen om toch naar Branded Content Event te komen?

Naast het interessante programma is het natuurlijk interessant om te zien hoe je als een ‘low involvement brand’ als Essent toch relevant kunt zijn vanuit branded content. Zolang je maar focust op de juiste interesses en behoeftes van je doelgroep.

Dit is een artikel van MarketingTribune. Lees hier meer over Sonja den Bakker en de live pitch op het Branded Content Event 2020.

Houd me op de hoogte