kleur_bijgesneden

Simone Krouwer
PhD Candidate at the University of Antwerp

Simone Krouwer is promovendus in de communicatiewetenschappen aan Universiteit Antwerpen. Haar onderzoek richt zich voornamelijk op native advertising: advertenties die dezelfde vorm hebben als de redactionele content op een website. De onderzoeken zijn zeer praktijkgericht en helpen zowel de adverteerders als de media om native advertenties op een effectieve én duurzame manier te implementeren.

Mijn sessie

“Merken die nieuws maken? Zó zet je native advertising succesvol in!”

Dat het delen van content tot grote marketingsuccessen kan leiden is zeker niet onopgemerkt gebleven. De content marketing agencies schoten in de afgelopen jaren als paddenstoelen uit de grond en bedrijven zijn massaal content gaan creëren en delen, met als gevolg: een tsunami aan content voor de consument. Met zo’n enorm overaanbod wordt het steeds meer een uitdaging om ervoor te zorgen dat de content ook daadwerkelijk gezien wordt. Een goede distributie is essentieel. Daarom verspreiden organisaties steeds vaker hun content via zogenoemde ‘native advertenties’: advertenties die dezelfde vorm hebben als de gewone media-inhoud van een website. Denk bijvoorbeeld aan een gesponsord nieuwsartikel op een nieuwswebsite. Maar wat vinden lezers eigenlijk van die native advertenties? Hebben ze wel door dat ze naar een advertentie kijken? En wat zijn absolute do’s en don’ts? Simone Krouwer verricht aan Universiteit Antwerpen onderzoek naar deze groeiende advertentievorm en deelt met u de belangrijkste onderzoeksinzichten, tips en tricks.

Terug naar het programma.

Early Bird tickets