Ronnie Overgoor: ‘Het blijft voor marketeers lastig om niet over zichzelf te praten’

Het Branded Content Event staat weer voor de deur. Op donderdag 31 januari krijgen marketeers in DeFabrique te Utrecht de laatste trends in contentmarketing voorgeschoteld. We blikken vast vooruit met dagvoorzitter Ronnie Overgoor.

Wat is voor marketeers anno 2019 de grote uitdaging op het gebied van branded content?

Het blijft voor marketeers ingewikkeld om niet over zichzelf te praten. Ik geloof in een hardere scheiding. Of je maakt reclame met sales als doel, dus zo effectief mogelijk je boodschap over de bühne brengen. Of je doet aan branded content en dan vind ik de adverteerders die echt de stap richting uitgever maken het meest spannend. Dus echt relevante content die de doelgroep graag wil zien, lezen of horen.

Kun je een merk noemen dat naar jouw mening op de juiste manier branded content toepast?

Ik vind een partij als ABN Amro MeesPierson een goed voorbeeld, omdat ze met hun merk Financial Focus echt de stap naar die van uitgever proberen te zetten. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat het FD straks wil adverteren binnen dit nieuwe merk – dan ben je goed bezig.

Wat levert branded content nu eigenlijk op in termen van ROI?

ROI zit met name in de relaties met klanten. Voor hen doe je het namelijk, zonder verkooppraat. Daarnaast is het goed voor merkbekendheid, de gunfactor en als bewijslast voor jouw betrokkenheid bij de onderwerpen waar je content over maakt. Of het het meest effectieve middel voor directe sales is, waag ik te betwijfelen.

Hoe ga jij de twijfelende marketeer overhalen om toch naar Branded Content Event te komen?

Het gaat niet meer alleen om advertising. Als marketeer heb je vandaag de dag alles tot je beschikking, tot en met de social media kanalen. Het is dus een gemiste kans als je niet met content aan de slag gaat. Dit event laat cases zien, biedt ruimte voor discussie en is het platform waar de belangrijke spelers bij elkaar komen. Komen dus.

Dit is een artikel van MarketingTribune. Ga hier naartoe voor meer informatie over het Branded Content Event.

Lees ook:

Early Bird tickets