rogier van kalmthout

Rogier van Kalmthout 

Media en Creatie Specialist bij Kantar

Rogier is bijzonder geïnteresseerd in hoe je met communicatie de juiste snaar bij consumenten kunt raken. In zijn 14 jaar bij Kantar heeft hij zich daarom ontwikkeld tot specialist op het gebied van campagne-optimalisatie. Hij adviseert voornamelijk A-merken tijdens elke fase van het maken van campagnes, van strategie, concept, executie tot zelfs evaluatie. Alles om zoveel mogelijk impact te maken.

www.kantar.com/nl

Mijn sessie

Je merk versterken tijdens grote sportevenementen. Hoe doe je dat?

Het WK voetbal, EK vrouwenvoetbal en de Tour de France… 2022 draait om sport! Sport raakt emotioneel en trekt mensen naar het scherm. Een uitgelezen kans dus voor marketeers om je merk te laden en impact te maken. Maar hoe speel je als marketeer of adverteerder met jouw merk in op (sport)evenementen? Dat is nog niet zo simpel als het lijkt.

Onderzoeksbureau Kantar heeft AI ingezet om de impact van ruim 60 creaties rondom grote sportevenementen in 2021 en 2022 te testen. Rogier deelt graag de belangrijkste learnings uit deze analyse. Hoe val je op en kun je zowel de betrokkenheid bij je merk als merkwaarde stimuleren? Kom en verzeker jezelf van waardevolle inzichten en aanbevelingen voor het succesvol verbinden van je merk aan sportevenementen.

Terug naar het programma.