
Rick van Dorst
bij Canon Nederland
Rick van Dorst is al meer dan 25 jaar vanuit verschillende marketing- en communicatierollen betrokken bij het maken van content die varieert van multimediale merkcampagnes tot YouTube tutorial producties. Zowel aan bureau- als klantzijde heeft hij dit voor diverse merken en organisaties gedaan. Momenteel werkt hij bijna 9 jaar bij Canon waar hij o.a. verantwoordelijk is voor het sponsorship van het succesvolle TV-programma Het Perfecte Plaatje. In dit TV-programma speelt Branded Content voor Canon de hoofdrol. Maar om het TV programma heen speelt Branded Content in media zoals YouTube, Instagram, Facebook, web en de winkelvloer voor Canon minstens zo’n belangrijke rol.
Canon en het Perfecte Content Plaatje
Bestaat het perfecte plaatje? Vraag het aan een fotograaf en die zal in de meeste gevallen zeggen dat er altijd wel iets is dat nog net iets beter had gekund. Zo is het ook met content: bestaat de perfecte branded content? Met zijn presentatie geeft Rick inzage in de branded content-aanpak van Canon in en rondom het TV-programma Het Perfecte Plaatje: hoe maximaliseer je het effect van branded content en creëer je meerwaarde voor je merk.