Branded Content Event

Marieke Nijhoff – NS
Hoofd Marketingcommunicatie

Marieke Nijhoff is hoofd Marketingcommunicatie van NS. Ze vervulde tijdens haar loopbaan uiteenlopende rollen in het communicatievak, van PR-adviseur tot woordvoerder en van intern communicatie specialist tot marketingcommunicatie manager. Haar hart klopt het snelst als de klant centraal staat en resultaten tellen. Het marketingcommunicatie-vak won het daarmee van de andere disciplines. Met haar team richt ze zich op alle communicatielagen: touch, tell en sell. Zowel voor paid als owned media. Met als doelgroep 9 miljoen treinreizigers. Een heldere merkvisie geeft richting aan alle activiteiten.

Mijn keynote:

Reiziger centraal in content marketing

Afgelopen jaar ontwikkelde NS een nieuwe contentmarketing strategie, waarmee álle marktsegmenten bediend worden. Van de zakelijke reiziger, tot de reiziger die een dagje uit wil in eigen land en de reiziger die zijn blik richt op buitenlandse bestemmingen. De strategie werd door vertaald in een creatief concept, dat vervolgens ook in al die segmenten in praktijk werd gebracht. Is het daarmee één rond verhaal? Ja en nee. Een bedrijf als NS maakt zóveel content, voor zoveel doelgroepen en doeleinden, dat er nog best wat te winnen valt. Maar de basis staat en de eerste mooie resultaten zijn bereikt.

Ga terug naar het programma

 

 

Bestel tickets