Kris Manders

Kris Manders400

Bob ten Berge

Bob ten Berge400

Ministerie van Defensie & RTL MCN

Kris Manders & Bob ten Berge

Kris Manders werkt als campagnemanager bij het Ministerie van Defensie. Vanuit deze functie werkt zij samen met diverse bureaus (strategie, media, online) om Defensie als merk en werkgever te positioneren. Omdat zij tevens militair is (marine officier), staat het verkondigen van niet alleen een aantrekkelijk verhaal, maar ook een eerlijk verhaal, in deze communicatie centraal.

Native advertising specialist Bob ten Berge slaat bij RTL bruggen tussen merken, RTL MCN’s owned & operated kanaal Concentrate Bold én de platformen van RTL op TV en online. Via creatieve concepten en een slimme distributiestrategie helpt hij merken via online video en crossmediale campagnes aan een groot bereik onder millennials.

Onze sessie:

Missie Arbeidsmarktcommunicatie gaat next level

Iedereen heeft wel een idee wat het inhoudt om een functie te bekleden bij het Ministerie van Defensie. Zeker als het gaat om de gevechtsfuncties van Defensie, zoals de Mariniers (infanterie die wordt ingezet op of vanuit zee), de Luchtmobiele Infanterie (infanterie die zich verplaatst per helikopter naar de plek van de actie) en de Pantsergenie (hindernissen opwerpen of juist de eigen wegen op een route begaanbaar maken). Je denkt al snel aan typische actiescènes, spectaculaire achtervolgingen of overdonderende explosies.

Als de doelgroep voor hun toekomstige beroepskeuze staat, willen ze een goede en doordachte keuze kunnen maken om voor Defensie te gaan werken. Ze willen dan vooral een kijkje nemen in de redelijk afgeschermde wereld van Defensie en de cultuur die er heerst. In het nieuwe campagnehuis communiceert Defensie aan de hand van de drie lagen touch, tell en sell en is er ruimte in externe uitingen om dit verhaal te vertellen en te verdiepen.

Jongeren zijn effectief te bereiken via impactvolle campagnes met native advertising en influencer marketing. Defensie heeft samen met Concentrate Bold, hét online kanaal voor jonge mannen van 18 tot 25 jaar, toffe en humorvolle content gemaakt in “Untrained: On A Mission”. De hosts van Concentrate Bold werden in dit partnership ondergedompeld in de verschillende Gevechtsfuncties van Defensie en hebben zo onderzocht of zij konden én wilden werken bij Defensie. Zo werd deze samenwerking een sterk verlengstuk van de reguliere campagne-uitingen en bood het de ruimte om de boodschap op een verdiepende manier uit te leggen. Bob en Kris nemen je tijdens de presentatie mee in de opzet, de resultaten, wat er goed ging én wat niet.

Ga terug naar het programma

Bestel tickets