JaapvanZessen400

Jaap van Zessen – AD.nl
Chef Digitaal

Jaap van Zessen is chef digitaal bij AD.nl, ADR Nieuwsmedia en de regionale titels. In die rol is hij verantwoordelijk voor het vergroten van het digitale bereik. Als social media analist optimaliseerde hij Facebook, Twitter en Instagram om het nieuws daar te verspreiden en als eerste te vinden. Door slimme tools te gebruiken kun je als eerste zien wat trending is, viral gaat en welke invloed dit heeft op je timeline. Door zijn data analyses zijn onder andere de afvallers van Wie is de Mol? en Expeditie Robinson al jaren vroegtijdig opgespoord. Dit jaar zal een team van analisten via data het aantal bezoekers en videokijkers op AD.nl proberen te vergroten. Voor het AD presenteert Jaap De Social Podcast  over ontwikkelingen op social media. Eerder werkte hij als media-analist bij Buzzcapture waar hij analyses maakte voor merken als Heineken, KNVB, NS en ING.

Mijn sessie:

De toekomst voorspellen met data

Door de data-analyses van Jaap zijn onder andere de afvallers van ‘Wie is de Mol?’ en ‘Expeditie Robinson’ al jaren vroegtijdig opgespoord. Hij gebruikt slimme tools om als eerste te zien wat trending is en viral zal gaan. Hij weet als geen ander daar slim gebruik van te maken en het nieuws als eerste te vinden en te verspreiden. In zijn sessie geeft hij een kijkje in de keuken en zijn intelligente werkwijze tonen waarmee hij vele successen boekte.

Ga terug naar het programma

Houd me op de hoogte