Branded Content Event

Eva van Reijmersdal
Docent / Onderzoeker

Eva van Reijmersdal is Universitair Hoofddocent bij de afdeling Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Zij doet al ruim 15 jaar onderzoek naar branded content en de effecten hiervan op kinderen en volwassenen. Ze publiceerde meer dan 70 boekhoofdstukken en artikelen in internationaal gerenommeerde wetenschappelijke tijdschriften. Onlangs verscheen bij de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) haar boek ‘Influencer Marketing’ (geschreven samen met Tatiana Domingues Aguiar). Haar werk werd onderscheiden met prijzen van de American Academy of Advertising, the International Communication Association en de European Advertising Academy. Van Reijmersdal is Associate Editor van International Journal of Advertising en treedt regelmatig op in de media en op congressen. Daarnaast adviseert zij verschillende partijen over beleid ten aanzien van sponsorvermeldingen (FTC, Commissariaat voor de Media).

 

Mijn keynote:

The Evolution of Scientific Research on Branded Content

Eva van Reijmersdal neemt u mee in de evolutie van het wetenschappelijk onderzoek naar branded content van de afgelopen zes jaar. Zij presenteert nieuwe inzichten onder andere op het gebied van influencer marketing en sponsorvermeldingen. Waar het vijf jaar geleden nog vooral ging over de vraag of branded content werkt en waarom, is nu de vraag werken nieuwe vormen van branded content ook en waarom? En wat zijn de gevolgen van nieuwe reguleringen van branded content (sponsorvermeldingen)?

Ga terug naar het programma

 

 

Bestel tickets