‘Content maken kan iedereen, maar hóe doe je dat?’

Het Branded Content Event staat voor de deur. Hoe ontwikkel je als marketeer nu echt goede content, die ook nog eens waarde toevoegt aan het merk én relevant is voor de doelgroep? Kom op donderdag 1 februari naar DeFabrique te Utrecht en laat je inspireren middels diverse keynotes en interessante cases. Samen met Sjaak Hoogkamer, hoofdredacteur MarketingTribune, blikken we vast vooruit.

Hoogkamer, wars van hypes en modewoorden, vindt ‘branded content’ nu net wel een term die het verdient om in de schijnwerpers te staan. ‘Als marketeer kun je er anno 2018 simpelweg niet omheen. Ja natuurlijk, content maken kan iedereen, het is alleen de vraag hoe je dat doet zodat het aanslaat bij de doelgroep. Klinkt simpel, is het niet. Marketeers hebben handvatten nodig en die gaan wij ze geven op 1 februari’, zegt hij met een knipoog.

En met ‘wij’ doelt Hoogkamer op de indrukwekkende line-up van sprekers, die op het moment van schrijven bijna compleet is. Favorieten? ‘Dan ga ik voor Jay Acunzo, die heeft redacteur Lucas Boon (auteur artikel, red.) hier naartoe gehaald toen hij vorig jaar voor ons verslag deed van Content Marketing World in Cleveland. Acunzo is fan van Death Wish Coffee, het koffiemerk dat zoveel cafeïne bevat dat het eigenlijk niet te zuipen is. Hun branded content-strategie is indrukwekkend te noemen, kijk maar eens op Instagram. Ik hoop dat hij die case gaat behandelen. Maar ik laat me uiteraard ook graag verrassen.’

Netwerkborrel

‘Daarnaast ben ik verheugd met de komst van de Persgroep’s Willem-Albert Bol. Hij wil – zoals zoveel marketeers – in 2018 – nog – meer met video gaan doen. Ik hoop dat hij aan de hand van praktische tips daar een paar mooie voorbeelden van gaat geven. En mocht hij dat niet doen, hoop ik dat er ter plekke naar gevraagd wordt. Er zitten immers – naar verwachting – 600 marketeers in de zaal, allemaal met een mening. En anders hebben we nog altijd dagvoorzitter Ronnie Overgoor die altijd paraat staat voor een aantal scherpe vraagstellingen.’

Hoogkamer steekt niet onder stoelen of banken dat DeFabrique tot één van zijn favoriete eventlocaties behoort. Waarom eigenlijk? ‘Ik hou van dat industriële. Als je daar rondloopt heb je het gevoel dat er iets staat te gebeuren, dat er iets broeit. Daarbij is het lekker groot, je kunt er bijna verdwalen. En – niet geheel onbelangrijk – het is goed bereikbaar. Er is gratis parkeren en voor wie met het OV komt, rijden er vanaf station Maarssen pendelbussen.’

Tot slot staat Hoogkamer in het wereldje bekend als een echte bourgondiër, wat verwacht hij dan van de catering van DeFabrique? ‘Ik weet dat die net zo goed is als vorig jaar; verwachtingen zijn hoog dus. De lunch is gevarieerd; sandwiches tonijnsalade, verse jus, diverse soorten koffie. En laten we de netwerkborrel na afloop niet vergeten met de betere bieren en uiteraard bittergarnituur. Ik zie er nu al naar uit.’

Early bird tickets