Bram Koster: ‘Ik wens marketeers veel twijfel toe in 2019’

Het Branded Content Event staat weer voor de deur. Op donderdag 31 januari krijgen marketeers in DeFabrique de laatste trends in contentmarketing voorgeschoteld. Traditiegetrouw organiseert Bram Koster weer de altijd goedbezochte pubquiz aan het einde van de dag. We blikken vast met hem vooruit.

Na zes jaar de Marketingfacts-kar te hebben getrokken ben je nu een jaar in dienst als senior consultant bij Evolve. Waar ben je trots op? En hoe bevalt het leven zonder Marketingfacts?

Ik ben er vooral trots op een bijdrage te hebben geleverd aan de mooiste online marketingcommunity van Nederland. En hopelijk ben ik over een tijdje trots op mijn bijdrage aan Evolve. Het eerste jaar bevalt in ieder geval erg goed en ik ben blij dat ik klanten concreet verder kan helpen in hoe zij onderling communiceren en samenwerken.

Wat kunnen we verwachten van de pubquiz op BCE19? Wat wordt beter dan vorig jaar?

In overleg met de organisatie (MarketingTribune en 3MO, red.) wordt de komende pubquiz sneller dan de vorige. Dus het is zaak voor deelnemers om nóg scherper uit de hoek te komen.

Wat is voor marketeers anno 2019 de grootste uitdaging op het gebied van branded content?

Ik denk dat de belangrijkste uitdagingen al jaren dezelfde zijn: het maken van relevante en inspirerende content, het vinden van de juiste tone-of-voice, de inzet van de juiste kanalen om de gewenste doelgroepen te bereiken… Maar ik verwacht dat in 2019 de focus vooral komt te liggen op cutting through the clutter; er wordt dusdanig veel branded content op jouw doelgroep afgevuurd, dat het lastiger is ze überhaubt te bereiken.

Kun je een merk noemen dat naar jouw mening op de juiste manier branded content toepast?

Heel eerlijk? Nee. Sinds ik weg ben bij Marketingfacts, zie ik ook veel minder branded content. Dat heeft me wel gefascineerd; nu ik er beroepsmatig minder mee te maken heb en alleen als consument, blijft er best weinig van over. Of in ieder geval blijft er best weinig hangen. En dat is precies wat ik daarnet bedoelde: het is de uitdaging voor marketeers om consumenten wél te bereiken en raken.

Hoe ga jij de twijfelende marketeers overhalen om naar Branded Content Event te komen?

Bertrand Russel beschreef het ooit mooi: ‘The fundamental cause of the trouble is that in the modern world the stupid are cocksure, while the intelligent are full of doubt.’ Twijfel is dus toe te juichen, zolang het voortkomt uit intelligentie. Intelligentie die je voortdurend moet onderhouden. Dus wil je je ‘marketingintelligentie’ op peil houden, kom dan naar BCE19. Ongetwijfeld kom je er vandaan met nóg meer twijfel dan je al had…

Wil je verder nog iets kwijt?

Ik wens alle marketeers veel twijfel toe in 2019. En ik zie iedereen heel graag op 31 januari om 16:40 uur. Denk ik…

Branded Content Event vindt plaats op donderdag 31 januari in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie.

Dit is een artikel van MarketingTribune. Lees ook: Paul Smit: ‘Ik combineer humor met neurowetenschap’

Bestel tickets