Eunice Koekkoek: ‘McDonald’s is always open for good times’

Eindelijk, het Branded Content Event staat weer voor de deur. Op donderdag 1 februari weten naar verwachting 600 marketeers de DeFabrique in Maarssen te vinden voor een dag vol interessante cases en keynotes. We maken vast de balans op met een van de sprekers: Eunice Koekkoek, manager corporate communicatie bij McDonald’s.

Als manager corporate communicatie bij McDonald’s Nederland houdt Koekkoek zich bezig met het versterken van de reputatie van de fastfoodketen om zodoende ‘het fundament te leggen om een van de meest geliefde merken van Nederland te worden. McDonald’s is always open for good times en transparantie is hier onlosmakelijk mee verbonden.’

Het mag geen verrassing heten dat Koekkoek gelooft in de kracht van branded content. ‘Als versneller van geloofwaardigheid en authentieke communicatie is branded content onmisbaar. Vertrouwen in je merk bouw je samen met je audience. Door open en uitnodigend te zijn over wat je doet en hoe je dat doet, ontstaan de echte en deelbare verhalen.’

McDonald’s past branded content al geruimere tijd toe bij het versterken van zijn merkreputatie. ‘Geloofwaardigheid is essentieel voor branded trust. Met branded content kunnen we feiten en verhalen over food en transparantie heel goed laten vertellen, bijvoorbeeld door onze bezoekers letterlijk een kijkje in de keuken te geven en de content die we samen hebben gecreërd te laten delen via online video, social en print.’

Gevraagd naar haar favoriete branded content case noemt Koekkoek De Boer en de Boer van Nespresso. ‘Dat is een slimme combinatie die de kern van het merk, de behoefte en inzichten van de doelgroep en het merkverhaal in content heeft vertaald. De kernboodschap is heel goed in verschillende media doorvertaald. Steeds met oog voor wat en hoe de ontvanger content consumeert. De grootste misvatting ligt denk ik in het te eendimensionaal doorvertellen van je verhaal. De kern van het succes is dat je je keymessage en -vorm afstemt op ontvanger, moment en kanaal.’

Bestel tickets