Mirjam Brinks | Telegraaf Media Groep

Sprekers
Spreekt tijdens:
TMG

Mirjam Brinks is ruim een jaar (Creative) Director bij TMG Natives. Daarvoor werkte zij onder meer voor contentmarketingbureau Scripta Communicatie en op verschillende redacties van TMG. Mirjam heeft een journalistieke achtergrond en combineert die met een uitstekend gevoel voor marketing. Daardoor is ze in staat verbindingen te maken tussen commercie en journalistiek. Mirjam denkt mee met zowel klanten als redacties om te komen tot content met inhoud en waarde, waar zowel consumenten als commerciële partijen als redacties blij mee zijn.

 

5 vragen aan Mirjam


1 Waarom mogen we jouw presentatie niet missen?
Contentmarketing speelt een prominente rol in de huidige mediawereld. Dankzij onze journalistieke achtergrond kunnen wij branded content maken die waardevol is voor zowel adverteerders als voor mediaconsumenten.

2) Wat is jouw tip voor de beste content?
De beste content vertelt een verhaal dat zorgt voor engagement van de consument bij het merk. Dit optimaliseert de balans tussen de communicatiebehoefte vanuit de (‘adverterende’) klant en de toegevoegde waarde van de content voor de consument.

3) Wat vind jij van de uitspraak van Seth Godin: ‘’contentmarketing is in de toekomst de enige marketing die overblijft’’?
Contentmarketing zal een grote rol gaan spelen. Hierbij is het wel van belang dat je je doelgroep op de juiste wijze weet te bereiken, dus relevant bereik. Bereik dient te zorgen voor awareness en content voor engagement.

4) Hoe denk jij content innovatief en effectief te houden binnen het merkverhaal van jouw bedrijf?
Door vooral te blijven luisteren naar de doelgroep om te kijken wat hen beweegt. Ook is het nuttig om te kijken naar voorbeelden uit het buitenland. Zo ben ik net samen met hoofdredacteur van De Telegraaf Paul Jansen naar New York geweest. We hebben een bezoek gebracht aan de T Brand Studio, de brand marketing unit van The New York Times, om de laatste ontwikkelingen te volgen. Uiteraard werken we qua effectiviteit binnen TMG nauw samen met andere afdelingen, zoals Datalab. Samen kunnen we de consument nog gerichter bereiken.

5) Wanneer is content, goede content in jouw ogen?
Als de content mensen raakt. Samen met Vodafone werken we momenteel aan een sterke campagne, waarbij verschillende TMG-merken en platforms mooie, ontroerende en herkenbare verhalen vertellen, die nu al door een grote groep lezers en kijkers hoog worden gewaardeerd. Content is ook goed als je er antwoord mee geeft op een hulpvraag of service biedt die de consument nodig heeft. Dat maakt het relevant.

Sponsors

  • Talpa Radio
  • BrandDeli
  • Clipit
  • De Persgroep
  • Endemol
  • Lemon Scented Tea
  • MPG Logo
  • RTL Nederland
  • Sanoma/SBS
  • TMG
  • Universal Music Group & Brands
  • Voetbal International

Partners

  • MarketingTribune Content
  • MarketingTribune Media
  • Marketingfacts