Dolly van den Akker | MPG.

Sprekers
Dolly van den Akker is sinds oktober 2015 Business directeur MPG. NL. In de afgelopen decennia is zij onder andere werkzaam geweest als uitgever en als director B2B Marketing and Communications bij Sanoma Media, als Communicatie & klantrelaties Manager bij McDonald's Nederland en als Group manager bij Hill & Knowlton. In deze rol werkte zij voor klanten als Nutricia, DA Drogisterijen, Danone. Vanaf 2011 was Dolly ook bestuurslid van SIRE, Stichting Ideële Reclame en bij Care for Kosovo Kids. Dit jaar stormde zij de MediaTop100 voor mediaprofessionals binnen op nummer 50.


5 vragen aan Dolly

1. Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
Contentmarketing is geen one-nightstand. Het kost tijd om een echte relatie op te bouwen tussen merk en consument. Maar als je die tijd neemt, is de kracht van contentmarketing enorm. Zeker als je branded content en editorial content op een goede manier naast elkaar inzet. Ik wil duidelijk maken dat marketeers niet zo huiverig hoeven te zijn om gewoon branded content in te zetten als ze denken dat dat nodig is. Zolang het maar relevant is en zolang je maar eerlijk bent naar de consument, accepteert hij dat. Echt. En dan zal de liefde vlammen!

2. Wat is jouw tip voor de beste content?
Content moet gebaseerd zijn op de customer journey van de persona’s waar je je op richt en de eisen die hij heeft. Zijn behoeftes kun je goed in kaart brengen. Onder andere door goed gebruik en analyse van data.

3. Wat vind jij van de uitspraak van Seth Godin: ‘’contentmarketing is in de toekomst de enige marketing die overblijft’’?
Dat klopt, als je ervan uitgaat dat het belang van content en de relevantie voor de klant altijd centraal staat. Door datakennis weten we ook steeds beter wat relevant is zodat we betere contentmarketing campagnes kunnen ontwikkelen.

4. Hoe denk jij content, innovatief en effectief te houden binnen het merkverhaal van jouw bedrijf?
Door continu bij te leren. Door ons continu te verdiepen in consumenten en naar hen te blijven te luisteren. Doordat we gebruikmaken van technologie en data. Door jonge mensen in te laten stromen binnen ons bedrijf. Door onze mensen continu scherp te houden. Daarom hebben we bij MPG. ook de MPG. Academy opgericht.

5. Wanneer is content, goede content in jouw ogen?
Als het inspeelt op de behoefte van de klant en hijzelf op zoek gaat naar deze content. Als die content vervolgens niet alleen aansluit op de wensen van de consument maar ook voortkomt uit het hart van het merk. Als je proeft dat elke kernwaarde die het merk in zich heeft terug te voelen is in die content. Daarom vind ik Allerhande ook zo’n ontzettend sterk merk.

Lees hier een interview met Dolly in MarketingTribune

Sponsors

  • Talpa Radio
  • BrandDeli
  • Clipit
  • De Persgroep
  • Endemol
  • Lemon Scented Tea
  • MPG Logo
  • RTL Nederland
  • Sanoma/SBS
  • TMG
  • Universal Music Group & Brands
  • Voetbal International

Partners

  • MarketingTribune Content
  • MarketingTribune Media
  • Marketingfacts