Joris Mathon | Universal Music Group & Brands

Sprekers
Spreekt tijdens:
Brands Finding Fans

34 jaar. Sinds maart 2016 is Joris Brand Partnership Manager bij Universal Music Group & Brands. Van 2007 tot 2015 heeft Joris diverse sales en marketing rollen bekleed bij Red Bull in zowel Nederland als China.

 

5 vragen aan Tako Boelens en Joris Mathon van Universal Music Group & Brands

1. Waarom mogen mensen jullie presentatie niet missen?
Muziek raakt iedereen en dat is een enorme kans voor merken om een emotionele connectie in hun doelgroep te realiseren. Dat willen we laten zien. Er ontstaat een pull zodra je op natuurlijke wijze onderdeel van de fan beleving wordt.

2. Wat is jullie tip voor de beste content?
Verdiep je in je doelgroep en maak content die hen aanspreekt. Zorg daarbij dat de rechten en distributie geregeld zijn zodat de content optimaal gebruikt kan worden en vervolgens naar de platformen kunt brengen waar de doelgroep zit ipv andersom.

3. Wat vinden jullie van de uitspraak van Seth Godin: ‘’contentmarketing is in de toekomst de enige marketing die overblijft’’?
Wij staan volledig achter die uitspraak en zien in de praktijk ook dat dit veruit de beste resultaten geeft. Echter moet het verhaal, de kern, wel hout snijden.
Als dat zo is kan de vertaalslag naar de overige mediakanalen eenvoudig gemaakt worden. Zo kan het verhaal nog groter en sterker gemaakt worden.

4. Hoe denken jullie content, innovatief en effectief te houden binnen het merkverhaal van jullie bedrijf?
Verhalen vertellen is de bron van ons bedrijf. Dat stimuleren we door de artiesten en hun uitzonderlijke talent centraal te zetten.
Als grootste muziekmaatschappij van de wereld verkeren wij in de gelukkige positie dat we de beste artiesten van de wereld mogen vertegenwoordigen.

5. Wanneer is content, goede content in jullie ogen?
Als je de harten van je doelgroep weet te raken.

Sponsors

  • Talpa Radio
  • BrandDeli
  • Clipit
  • De Persgroep
  • Endemol
  • Lemon Scented Tea
  • MPG Logo
  • RTL Nederland
  • Sanoma/SBS
  • TMG
  • Universal Music Group & Brands
  • Voetbal International

Partners

  • MarketingTribune Content
  • MarketingTribune Media
  • Marketingfacts