Frank de Wit | EndemolShine

Sprekers

Head of EndemolShine Beyond Nederland, het digitale netwerk van premium content binnen de EndemolShine Group. Verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling, productie en ontwikkeling van de business unit Beyond. Bij Beyond ligt de focus op het maken van nieuwe bijzondere online content, vaak in nauwe samenwerking met adverteerders en soms ook gebaseerd op een succesvol internationaal format. We pionieren samen met zenders, uitgevers, influencers en consumentenmerken om onder nieuwe business modellen de beste content te maken voor online consumptie.

5 vragen aan Frank de Wit | EndemolShine

1. Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
Wij presenteren een 100% CONTENT case, maar met merkresultaten die zó goed zijn dat het onderzoeksbureau 3x terug is gedoken in de data om te checken of deze wel kloppen (quote Laurens de Rode, Mindshare). We nemen je mee in het geheim van deze case en trekken learnings die voor iedereen toepasbaar zijn.

2. Wat is jouw tip voor de beste content?
Staar je niet blind op je marketing message, maar creëer of faciliteer content die mensen écht willen zien en die dicht bij jouw (gewenste) merkwaarden ligt. En kies een goede content partner uit. Een stand-alone marketing video is met de huidige techniek relatief makkelijk te produceren, maar om goede authentieke content series te creëren is meer nodig dan een camera en de Adobe Suite.

3. Wat vind jij van de uitspraak van Seth Godin: ‘’contentmarketing is in de toekomst de enige marketing die overblijft’’?
De enige marketing lijkt me niet, maar het is wel een steeds belangrijker middel voor bedrijven om hun verhaal te vertellen. Wie ze zijn en waarom. Nu de massa steeds minder naar traditionele advertentiespotjes kijkt, moeten bedrijven op zoek naar een andere vorm om kwalitatieve merkcontacten te genereren. Dat kan door het faciliteren van en integreren in content die bij je verhaal past.

4. Hoe denk jij content, innovatief en effectief te houden binnen het merkverhaal van jouw bedrijf?
Om content interessant te houden voor de kijker, moet je het produceren en distribueren met een test & learn mentaliteit. Zo zie je wat wel en wat niet werkt en kun je meebewegen met trends en mediaplatformen. Zorg dat je als merk je kernwaarden goed op een rijtje hebt, zodat je flexibel blijft en in verschillende content uitingen en typen je verhaal kwijt kan. Hou dus niet teveel vast aan één bedachte slogan of tagline, maar analyseer en pas aan als je merkt dat je je doelgroep daarmee beter kan bereiken en raken.

5. Wanneer is content, goede content in jouw ogen?
Als het impact heeft op de kijker. Die impact kun je op verschillende manieren definiëren en daar kun je op sturen nav je doelstelling vooraf. Kijken, liken, commenten en delen zijn directe graadmeters, maar zodra er merken aan verbonden zitten sturen wij uiteindelijk op merkvoorkeur en koopintentie. Als je op die metrics het verschil kan maken, met content die door de kijker omarmt wordt, dan zit je wel goed.

Sponsors

  • Talpa Radio
  • BrandDeli
  • Clipit
  • De Persgroep
  • Endemol
  • Lemon Scented Tea
  • MPG Logo
  • RTL Nederland
  • Sanoma/SBS
  • TMG
  • Universal Music Group & Brands
  • Voetbal International

Partners

  • MarketingTribune Content
  • MarketingTribune Media
  • Marketingfacts